اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

وحی منزل نیست تا همه مدیران تغییر کنند

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وحی منزل نیست تا همه مدیران تغییر کنند.

وحی منزل نیست تا همه مدیران تغییر کنند

قاسم جعفری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بجنورد بیان داشت: به طور حتم وزارت آموزش و پرورش اساسی‌ترین وزارتخانه کشور بوده که با سرمایه نیروی انسانی سر و کار دارد.

وی با اشاره به تغییر و تحول در آموزش و پرورش گفت: برای تغییر و تحول در آموزش و پرورش وحی منزل نیست تا همه مدیران کل تغییر کنند، بلکه بایستی آموزش و پرورش افرادی را منصوب کند که از مدیر قبلی قوی‌تر باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به مشکلات مدارس افزود: آموزش و پرورش در بحث نوسازی، ایمن‌سازی و مدارس شبانه روزی تلاش‌های بیشتری را انجام دهد البته ما هم در کمیسیون آموزش و تحقیقات تلاش می‌کنیم تا اعتبارات بخش عمرانی این وزارتخانه را افزایش دهیم.

جعفری با اشاره به وضعیت مدارس خراسان شمالی گفت: در آینده نزدیک سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور را به استان خواهیم داشت و مسائل از نزدیک بررسی و تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین به اعتبارات دانشگاه‌های کشور و بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: در لایحه بودجه برخی از دانشگاه‌ها با 80 درصد از افزایش اعتبار مواجه بوده و برخی استان‌ها همچون خراسان شمالی با رشد منفی مواجه هستند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی اظهار کرد: این در حالی است که بر اساس قانون بایستی شمار دانشجویان خراسان شمالی تا پایان برنامه به چندین برابر کنونی برسد که یکی از مهم‌ترین نیازهای آن تأمین زیرساخت‌ها بوده که عملاً با این اعتبارات تحقق نخواهد یافت.

وی خواستار توجه دولت برای توسعه فضاهای آموزشی در استان‌هایی همچون خراسان شمالی شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی اظهار کرد: علی‌رغم افزایش دانشجو در سال‌های اخیر لیکن این استان همچنان در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت خوبی را در مورد تعداد دانشجویان ندارد.

وی گفت: ما در کمیسیون به اعتبار استان‌ها معترض هستیم تا با تدبیر دولت مناطق کمتر توسعه یافته همچون خراسان شمالی با افزایش اعتبارات شاخص‌های کل را ارتقا دهند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی پیگیری‌های انجام شده در مورد صنعت استان را هم برشمرد و خاطرنشان کرد: سوال از وزیر صنعت و معدن به دلایل تکمیل نشدن شمش آلومینای جاجرم را پیگیری کردیم اگر شمش آلومینا تکمیل شود، دست کم 2 هزار اشتغالزایی ایجاد می‌کند و حتی با درآمدهای خودش هزینه‌ها را جبران می‌کند.

وی گفت: حداقل از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت این انتظار را داشته تا به تعهدات ارزی خودش عمل کند و البته من به عنوان نماینده این موضوع را که اکنون در حال جریان بوده به طور جد پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول