اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم مومن و ولایتمدار

آیین عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) در جنوب کرمان برگزار شد

با حضور مردم مومن و ولایتمدار آیین عزاداری رحلت رسول خدا(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در جنوب کرمان برگزار شد.

آیین عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) در جنوب کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ظهر امروز آیین عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) همراه با قرائت زیارت از بعید پیامبر اکرم(ص) در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برگزار شد.

مردم مومن و ولایتمدار شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، رودبار، قلعه‌گنج و فاریاب با برگزاری مراسم مختلف سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) را به سوگ نشستند.

سخنرانان در آیین‌های عزاداری به بیان سیره پیامبر اکرم‌(ص) پرداختند و مداحان با نوحه‌خوانی و عزاداری مظلومیت خاندان عصمت و طهارت را بیان کردند.

حجت‌الاسلام محمد جلالی در آیین عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) در شهرستان جیرفت که با قرائت زیارت از بعید پیامبر اکرم(ص) همراه بود، اظهار داشت: ادیان الهی بر اساس نیاز بشر طراحی شده است و با پیشرفت ذهن و فکر بشر به دنبال دین بهتر بود و خدا دین بهتر و بعد بهترین دین را خداوند عطا کرد.

وی افزود: ویژگی دین اسلام رسیدن بشر به کلمه توحیدی لااله‌الاالله است این کلمه یک شعار نیست این کلمه باید در زندگی فرد معتقد تأثیرگذار باشد، خواستگاه پیامبر اکرم(ص) کلمه الله است.

جلالی تصریح کرد: این شعاری نبود که رسول خدا(ص) بگوید و هر کس خواست، بیاید و آن را بر زبان جاری کند، پیامبر اکرم (ص) آن همه رنج و زحمت را فقط برای بر زبان جاری کردم یک شعار نکشید، تمام افکار و زندگی ما باید لااله‌الاالله شود که از آن برتر وجود ندارد و در تمام شئونات یک مسلمان باید این مهم پیاده شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز درگیری مستکبران و این اسلام هراسی که در جهان راه انداختند برای یک شعار نیست، دشمنان خدا از اسلام چیزی را فهمیدند که ما نفهمیدیم و به آن اعتنا نکردیم و برخی گرفتار دام شیطان شدیم.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم لااله‌الا‌الله در مسئله سیاست پیدا کنیم، معنی آن این است که من حاکمیتی می‌خواهم که از آن برتر نباشد که آن حاکمیت برترین فرد بعد از خداوند متعال رسول اکرم(ص) است.

جلالی ابراز داشت: بعد از پیامبر اسلام(ص) و ائمه (ع) امروز نزدیکترین فرد به خدا در زمین امام زمان(عج) است این را کلمه لااله‌الا‌الله می‌گوید، امام زمان(عج) امروز پشت پرده غیبت است و  بعد از آن نزدیکترین شخص به کلمه لااله‌الا‌الله ولی‌فقیه است و برترین حکومت است هر کس حقیقت لااله‌الا‌الله را بداند در زمان غیبیت به غیر از ولایت‌فقیه رضایت نمی‌دهد.

وی عنوان کرد: دین خدا تمام شئون زندگی ما را باید اداره کند، کسی که حقیقت لااله‌الا‌الله را بداند اگر تمام دنیا را به او بدهند بر خلاف خواست خدا کار نمی‌کند و اگر کاری می‌کند برای رضای خداوند است.

جلالی بیان داشت: اگر اعتقاد یک مسلمان این باشد وضعیت امروز ما بسیار متفاوت می‌شود، بیچارگی ما این است که از لااله‌الا‌الله بهره نگرفتیم و فقط بر زبان جاری کردیم، اگر غیر از این باشد، زندگی پاکیزه می‌شود و دلمان به امام زمان (عج) نزدیک می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که خدا را در رأس همه امور بداند بسیاری از مشکلات آن رفع می‌شود، افزود: ما دین خود را نشناختیم و حق آن را ادا نکرده‌ایم.

انتهای پیام/80002/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول