اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از دقایقی پیش بارش نخستین برف زمستانی در زنجان آغاز شد

بلورهای سفید مهمان زمستانی زنجانی‌ها

بارش نخستین برف زمستانی از دقایقی پیش در زنجان آغاز شد.

بلورهای سفید مهمان زمستانی زنجانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بارش برف که در بسیاری از نقاط استان زنجان آغاز شده موجب خوشحالی کشاورزان و مردم شده است.

بارش برف که نوید زمستانی پر برکت را می‌دهد موجب شده تا امسال شاهد افزایش میزان بارش‌ها در استان باشیم.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس وضعیت جوی دو روز آینده یعنی سه‌شنبه و چهارشنبه را ابری همراه با بارش برف پیش‌بینی و اضافه کرد: زنجان به دنبال ورود سامانه بارشی از اواخر امروز شاهد بارش خواهد بود.

احد یاغموری بارش‌های پیش‌بینی شده برای دو روز آینده در زنجان را خفیف پیش‌بینی کرد و گفت: شدت وزش باد برای دو روز آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

این مسئول از افزایش سه تا هفت درجه‌ای دما به دنبال فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز خبر داد و گفت: دمای استان زنجان با ابری شدن وضعیت جوی افزایش می‌یابد.

یاغموری با اشاره به عبور سامانه جوی از روز پنجشنبه از آسمان استان زنجان تاکید کرد: با عبور این سامانه و صاف شدن وضعیت جوی بار دیگر دما کاهش می‌یابد.

افزایش 55 درصدی بارش‌ها در سطح زنجان

وی همچنین پیش از این از بارش 150 میلی‌متری در زنجان از آغاز فصل زراعی خبر داد و اظهار داشت: این میزان بارش در مقایسه با آمارهای طولانی مدت 98 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

یاغموری به رشد 70 درصدی بارش در دو شهر ابهر و خرم‌دره در سال‌جاری نسبت به آمارهای بلند مدت اشاره و گفت: این دو شهر از آغاز فصل زراعی 152 میلی‌متر بارش داشته‌اند.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان میزان بارش در خدابنده را از آغاز سال زراعی جاری 157 میلی‌متر اعلام و تصریح کرد: میزان این بارش در سطح شهرستان ماهنشان 103 میلی‌متر گزارش شده است.

این مسئول به افزایش 31 درصدی بارش‌ها در آب‌بر اشاره و خاطرنشان کرد: از آغاز فصل بارش‌ها در این شهرستان 96 میلی‌متر باران باریده است.

یاغموری از بارش 106 میلی‌متر باران طی فصل پاییز در سطح شهرستان گرماب خبر داد و گفت: این میزان بارش در مقایسه به آمارهای بلند مدت 34 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان میزان افزایش میانگین بارش‌ها در بلند مدت را در سطح استان زنجان 55 درصد اعلام کرد.

به نظر می‌رسد که با وجود این بارش‌ها و تداوم آن در سال آبی جاری سال آینده سال خوبی برای کشاورزان زنجانی باشد.

انتهای پیام/2308/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول