اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

میهمان ناخوانده‌ای که بچه‌ها را به مرخصی فرستاد/ بارش‌ کریستال‌های یخی در تبریز

میهمان ناخوانده‌ای که در تبریز اقامت کرده است، امروز بچه‌ها را به مرخصی فرستاد.

میهمان ناخوانده‌ای که بچه‌ها را به مرخصی فرستاد/ بارش‌ کریستال‌های یخی در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، چند روزی است که هوای شهر تبریز میهمان غریبه دارد که این میهمان غریب امروز بچه‌ها را به مرخصی فرستاد، اما آنچه از شواهد و قراین بر می‌آید گویا این میهمان ناخوانده حالا حالاها قصد رفتن ندارد و چند روزی در این دیار سکونت خواهد کرد.

مردم تبریز در برخی اوقات به دلیل رطوبت زیاد و برودت هوا در برخی نواحی شاهد بارش‌هایی به صورت کریستال‌های یخی (مه یخ‌زده) بودند.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، گفت: شرایط جوی موجود در تبریز تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

امیر شاهرخ حسنعلی‌زاده افزود: شرایط آب و هوایی که آلودگی هوای تبریز و تعطیلی مدارس را به دنبال داشته است، به دلیل مه دود، رطوبت، سکون بودن هوای، سردی و وارونگی به وجود آمده است.

وی پیش‌بینی کرد: این شرایط و آلودگی‌های موجود در آن تا 3 یا 4 روز آینده به دلیل نبود باد تخلیه نشود و از روز جمعه با ورود سامانه جدید به استان آذربایجان شرقی شاهد خروج تدریجی دودهای انباشته شده در هوای تبریز باشیم.

حسنعلی‌زاده با اشاره به سردی هوا و استفاده از وسایل گرمازا، بیان داشت: دود ناشی از این موضوع به علاوه دود مجموعه‌های صنعتی و خودروهایی که در حال تردد هستند، زمینه را برای آلودگی هوای تبریز فراهم آورده‌اند.

وی با استفاده از عنوان خطرناک برای این شرایط جوی، یادآور شد: شرایط آلودگی هوای تبریز در کنار استان‌هایی مانند تهران و اراک قابل تأمل است.

این مسئول، تجربه چنین شرایطی در استان را بی‌سابقه ندانست و ابراز داشت: امسال چنین هوایی را در استان تجربه نکرده‌ایم، اما در سال‌های گذشته چنین شرایط جوی و نتایج حاصل از آن را هموطنانمان در استان تجربه کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سئوال که با توجه به ادامه‌دار بودن این شرایط آیا مدارس در تبریز طی روزهای آینده نیز تعطیل خواهد بود، متذکر شد: تعطیلی روزهای آینده در ساعات پایانی هر روز بررسی و به اطلاع مردم خواهد رسید.

خلیل ساعی از مردم خواست از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی به کودکان و سالمندان نیز توصیه کرد: بدون ماسک در شهر تردد نکنند و حتی مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی از خانه خارج نشوند و علاقمندان به ورزش نیز فعالیت‌های خود را به مکان‌های بسته محدود کنند.

انتهای پیام/60001/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول