اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال:

آستانه امامزاده سید دانیال (ع) خلخال 46 درصدی پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال گفت: هم اکنون آستانه امامزاده سید دانیال‌ (ع) خلخال 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آستانه امامزاده سید دانیال (ع) خلخال 46 درصدی پیشرفت فیزیکی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد علی‌نسب ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته وقف گفت: امامزاده سید دانیال خلخال 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: این امامزاده به لحاظ نزدیکی به شهر خلخال در اعیاد و مناسبت‌های فرهنگی بیشترین زائر را دارد و نیازمند توجه مسئولین شهرستانی و استانی است.

علی‌نسب بیان داشت: در شهرستان خلخال 85 موقوفه متصرفی و دو موقوفه غیر متصرفی دارد. که هر کدام از موقوفات بسته به نظر وقف کننده آن موقوفات در مصارف خود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال با اعلام اینکه شهرستان خلخال 50 درصد امامزادگان استان را داراست خواستار تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل امامزادگان در حال بهسازی شد.

علی‌نسب اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 17 امامزاده در شهرستان خلخال درآمد مستقل داشته و بقیه یا دور از آبادی‌ها هستند و یا در ایام خاص اهالی برای زیارت آنها در مکان امامزاده حضور می‌یابند.

این مسئول تصریح کرد: در سال‌های گذشته برای نوسازی و بهسازی مساجد و بقعه‌ها بیش از 300 میلیون تومان هزینه شده است در صورتی که برای اتمام و تکمیل آنها بیش از یک میلیارد تومان نیاز است.

علی‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود در نشست خبری وقف گفت: مردم شهرستان خلخال از مسئولین انتظار دارند که امامزاده سید دانیال (ع) در زمان مورد نظر به اتمام برسد ولی به دلیل عملی نشدن قول اعتبارات تخصیصی به این بقعه که در سفرهای شهرستانی استاندار قبلی به خلخال اعلام شده بود باعث شده که تاکنون از تکمیل این امامزاده که یکی از قطب‌های زیارتی شهرستان خلخال است محروم باشیم.

وی در خصوص علاقه‌مندی مردم برای امر خیر وقف نیز گفت: به رغم تورم و مشکلات اقتصادی مردم، درآمد موقوفات بعضا 50 تا 80 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود از اصحاب رسانه در پوشش مراسمات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال در مناسبت‌های فرهنگی اجتماعی تقدیر کرد.

علی‌نسب با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه امامزادگان باید به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شوند خواستار توجه بیشتر مسئولین به آبادانی بقعه‌ها و امامزادگان در شهرستان خلخال شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با بیان اینکه وقف از دیدگاه اسلام در جایگاه با اهمیتی قرار داشته گفت: هر عمل و قدم در راه وقف نزدیکی به خداوند و آرامش در آخرت را برای مومن فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/62008/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول