اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف سبزوار مطرح کرد

صرفه‌جویی در بخش عظیمی از مدیریت مالی کشور با فرهنگ‌سازی وقف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با اشاره به تحقق بیش از 2 هزار وقف در این شهرستان گفت: اگر دولت در زمینه ترویج فرهنگ وقف گام بردارد در بخش عظیمی از مدیریت مالی کشور صرفه‌جویی خواهد شد.

صرفه‌جویی در بخش عظیمی از مدیریت مالی کشور با فرهنگ‌سازی وقف

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار گفت: از این میزان وقف صورت گرفته توسط واقفین 500 وقف غیر متصرفی و دارای متولی و یک‌هزار و 500 وقف نیز متصرفی است.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل سازمان اوقاف و امور خیریه صیانت از امانت مردم است، تصریح کرد: قوانین ما در حوزه وقف تابع فتواهای شرعی علما و نوع خواست واقفین است.

وی افزود: چگونگی استفاده از یک موقوفه، خرج مبلغ وقف شده و یا اجاره یک موقوفه بستگی به نظر واقف و خواسته وی دارد.

صفرپور با بیان اینکه سیاست سازمان اوقاف ارتقاء بهره‌وری در راستای صیانت از موقوفات است، تاکید کرد: در این زمینه برای اولین بار نمایشگاه‌هایی با موضوع سرمایه‌گذاری در موقوفات در سبزوار برگزار شد که خوشبختانه دارای ثمرات خوبی نیز بود.

وی ادامه داد: با جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در حوزه وقف‌هایی که از آنها استفاده نمی‌شود مانند یک زمین افتاده می‌توان پروژه‌هایی را اجرا کرد و از کنار اجرای این پروژه‌ها حق واقف را ادا نمود.

وی با بیان اینکه بخشی از درآمد موقوفات صرف خود آنها می‌شود، ادامه داد: مرمت و بهسازی برخی موقوفات مانند قنوات باید از محل درآمدهای خود آنها صورت گیرد که در این زمینه بسیاری از قنوات روستایی که دچار خرابی شده بهسازی و یا بازسازی شده‌اند.

وی ادامه داد: ما با ایجاد این نمایشگاه به این هدف رسیدیم که می‌توان از کنار موقوفات به سمت اشتغال‌زایی نیز رفت.

وی از ایجاد بیش از 2 هزار شغل در این شهرستان از محل موقوفات و سرمایه‌گذاری در آنها خبر داد.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند به عنوان یک عنصر مهم در مدیریت کشور به کار گرفته شود، گفت: اگر دولت در زمینه ترویج فرهنگ وقف گام بردارد در حقیقت در بخش عظیمی از مدیریت مالی کشور شاهد صرفه‌جویی خواهیم بود.

صفرپور خاطرنشان کرد: مردم تشنه کار خیر و کمک در امورات مختلف هستند و باید در این زمینه مدیریت شود تا بتوانیم این کمک‌ها را در راه صحیح مورد استفاده قرار دهیم.

انتهای پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول