اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دشتی:

فتنه 88 محصول یک برنامه‌ریزی 10 ساله بود

فرمانده سپاه امام رضا(ع) دشتی گفت: فتنه 88 محصول یک برنامه‌ریزی 10 ساله خصوصاً از سال 84 بود.

فتنه 88 محصول یک برنامه‌ریزی 10 ساله بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، مراد کاظمی صبح امروز در نشست بصیرتی معرفتی سپاه دشتی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در برابر فتنه 88 حماسه‌ای تاریخی خلق کردند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی افزود: ملت بزرگ ایران ایران اسلامی در پیروزی انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نقش‌آفرینی کردند و از آن زمان تاکنون با فتنه‌های مختلفی روبه‌رو شده‌اند.

وی ادامه داد: نخستین فتنه بعد از رحلت حضرت امام (ره) در دهه سوم انقلاب به وجود آمد و در سال 78 رخ داد  و اوج آن در 18 تیر آن سال به وقوع پیوست.

کاظمی خاطرنشان کرد: این غائله به فاصله فقط پنج روز با پیام رهبر فرزانه انقلاب در 23 تیرماه پایان یافت و 10 سال بعد فتنه‌ای عظیم بر ملت انقلابی و نظام اسلامی تحمیل شد.

وی تصریح کرد: این فتنه با رفتارهای غیرقانونی برخی نامزدها و حامیان آنها و اردوکشی خیابانی 25 خرداد اوج گرفت و تا حوادث محرم و عاشورا ادامه یافت.

کاظمی افزود: از جهتی دیگر ماهیت واقعی فتنه‌گران ادامه یافت و در نهایت با حضور حماسی ملت در 9 دی پایان یافت.

وی گفت: چرا هشت ماه (139 روز) زمان فتنه طول کشید؟ و در 9 دی پایان یافت فتنه 88 از جهت ماهیت، روش، گسترده و ابعاد داخلی و خارجی متفاوت‌تر از گذشته بود.

کاظمی تصریح کرد: فتنه‌گران و عناصر کلیدی با شعار گفتمان انقلاب و امام به پشتوانه سابقه انقلابی و تجربه مدیریتی در نظام وارد صحنه رقابت انتخابات دهم شدند.

وی یادآور شد: بسیاری از خواص و بخشی از مردم نیز به پیروی از آن نامزدها به عنوان نخست‌وزیری دوران امام نگاه می‌کردند و به آن می‌نگریستند.

کاظمی گفت: حمایت علنی برخی از خواص و سکوت معنادار برخی دیگر بر افکار عمومی بیش از پیش افزود.

وی خاطرنشان کرد: فتنه 88 محصول یک برنامه‌ریزی 10 ساله خصوصاً از سال 84 بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه دشتی نیز گفت: در فتنه 88 کسانی وارد صحنه شدند که نسبت به امام حسین(ع) امام خمینی(ره) رهبر و قرآن ما توهین کردند.

حجت‌الاسلام ابوذر شاد افزود: سران فتنه و دیگرانی که در بیرون از مرزها از آنها هدایت می‌کردند اگر می‌توانستند فتنه را کنترل و نظارت کنند نباید به این زودی به سراغ ارزش‌ها و باورهایی که هزار و 400 سال در دل مردم جا گرفته است، می‌رفتند.

انتهای پیام/66001/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول