اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

عافیت‌طلبی ‌علت سکوت برخی خواص در فتنه 88 بود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: عافیت‌طلبی و بی‌بصیرتی برخی خواصی که به دنبال آرامش خود هستند منجر شد در فتنه 88 سکوت اختیار کنند.

عافیت‌طلبی ‌علت سکوت برخی خواص در فتنه 88 بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی شامگاه دوشنبه شب در مراسم عزاداری مهدیه اصفهان که به همت مجموعه فرهنگی محبان کربلا برگزار شد اظهار کرد: مرحوم استاد پرورش معلمی خدوم و مخلص بود که بسیاری از مسئولان نظام در دوره های گذشته از محضر ایشان در مجلس شورای اسلامی بهره برده‌اند و عده زیادی از آنان از شاگردان ایشان بودند.

وی با اشاره به اینکه پرورش انسانی خودساخته، مهذب و یک مربی اعتقادی، اخلاق و فرهنگ بود ادامه داد: کلام و عمل استاد پرروش  یکسان بود و این خودساختگی وی باعث شده بود که تاثیرگذاری ایشان بر روی دیگران ماندگار باشد.

تقوی در ادامه با تسلیت ایام شهادت حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به بخشی از زندگی پر برکت اما حسن مجتبی پرداخت و گفت: ‌امام حسن مجتبی (ع) مدت 30 سال از محضر حضرت علی (ع) بهره برد و فتنه‌های مختلفی که بر امیر المومنین گذشت را نظاره کرد و بر همین اساس به اصلاح امور جامعه پرداخت و در این راه کمی یاران برحق، امام را تنها گذاشت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جوامع ناشی از جنگ‌های تحمیل شده است گفت: در جنگ‌های پدر بزرگوار امام حسن مجتبی(ع) براساس روایات بیش از 144 هزار نفر کشته شدند و مقابله و ایستادگی و استقامت در شرایط پس از جنگ، دشواری بود که نیازمند توکل و تلاش مضاعف بود و علاوه بر این دشمنانی همچون معاویه بودند که سرسختانه کینه شدیدی از اهل بیت به دل داشتند و از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده می‌کردند و بر دین خدا و اهل بیت می‌تاختند.

تقوی ادامه داد: دشمن سرسختی همچون معاویه و انسان‌های به ظاهر مسلمانی همچون خوارج بر امام علی(ع) و امام حسن شمشیر کشیدند، در این میان دشمن مشخص را می‌توان در مقابلش استقامت کرد، اما مقابله با خوارج و فتنه‌گران و منافقان کار دشواری بود که حضرت علی(ع) بالاترین شجاعت‌ها و ایستادگی‌ها را در مقابل این طیف مصروف داشت. 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ‌کشور صلح امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) را به علت تفاوت یاران ایشان در وفاداری به اسلام و اهل بیت ذکر کرد و گفت: یاران امام حسن (ع) منافق و دروغگو  بودند و از 12 هزار نفر لشگر امام حسن بیش از نیمی از آنها با درهم و دینار از امام حسن (ع) دوری کردند و همین مسئله منجر به صلح امام شد.

تقوی با اشاره به اینکه یاران رهبری در دوره کنونی از یاران امام حسین (ع) هستند ادامه داد: در 9 دی مردم نشان دادند که هیچگاه رهبر خودشان را تنها نمی‌گذارند و زمانی که احساس کردند فتنه‌گران قصد توهین به مقدسات دارند و مسجد آتش زدند و به عزاداران حسینی حمله‌ور شدند، با روحیه عاشورای خود بساط همه فتنه‌گران و منافقان را برچیدند.

وی خطاب به کسانی که این اتفاق را سوءتفاهم می‌داند گفت: این افراد در پیشگاه خدا مسئولند و جالب است که در مقابل این ملت و خون‌هایی که به زمین ریخته شد خجالت نمی‌کشند و همصدا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل رهبری ایستادند و زیر بار هیچ قانونی نرفتند و بر طبل ابطال انتخابات کوفتند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه  کشور  در پایان خاطر‌نشان کرد: عافیت‌طلبی و بی‌بصیرتی برخی خواصی که به دنبال آرامش خود هستند منجر شد در فتنه 88 سکوت اختیار کنند؛ البته این فتنه زوایای بسیاری دارد که شناخت این زوایا برای جامعه ما مفید است و انقلاب را در مقاابل هجمه های آینده بیمه می‌کند.

انتهای پیام/2301/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول