اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

میراث فرهنگی با توسعه صنایع دستی مشکل اشتغال زنان را برطرف کند

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: میراث فرهنگی یزد می‌تواند در حوزه صنایع دستی، با گسترش این بخش، مشکل اشتغال زنان را برطرف کند.

میراث فرهنگی با توسعه صنایع دستی مشکل اشتغال زنان را برطرف کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر امروز در دیدار با مسئول جدید میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه یزد به دلیل بافت تاریخی متنوع، جایگاهی خاص در جهان دارد، اظهار داشت: به همین دلیل باید در حفظ و نگهداری و ساماندهی و مراقبت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی این استان تلاش ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: این ظرفیت یزد، تلاش هر چه بیشتر مسئولان و کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ضروری می‌کند.

ناصری ابراز امیدواری کرد: میراث فرهنگی یزد و آثار بی‌مانند آن حفظ شود و به بهترین شکل ممکن از آنها استفاده و بهره‌برداری شود.

وی افزود: میراث فرهنگی یزد، نیازمند یک تحرک و جنبش بود که امیدواریم با انتخاب مدیرکل جدید برای این سازمان، این امر تحقق یابد و شاهد پویایی این سازمان در استان یزد باشیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از مهم‌ترین وظایف اداره کل میراث فرهنگی را توجه به اشتغال شاغلان صنایع دستی اعلام کرد.

وی، ایجاد اشتغال برای زنان خانه‌دار از طریق صنایع دستی بومی و سنتی را بسیار راهگشا دانست و عنوان کرد: اشتغال زنان در داخل از خانه می‌تواند راهی برای استحکام بخشی خانواده و ایجاد اشتغال برای آنها در درون کانون خانواده باشد.

ناصری، یکی از مشکلات روز استان را اشتغال زنان در خارج از خانه دانست و بیان کرد: اشتغال خارج از خانه زنان، تأثیر بسیاری بر بنیان خانواده‌ها گذاشته است و اگر بتوان با توسعه صنایع دستی، اشتغال خانگی در این بخش را گسترش داد، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی همچنین برای محمدمهدی شرافت که به تازگی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد معرفی شده است، آرزوی موفقیت کرد و گفت: ظرفیت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد بسیار است و امیدواریم که با تلاش‌های مدیرکل جدید، این ظرفیت‌ها احیا شود.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول