اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال همدان خبر داد

آغاز صدور کارت‌ هوشمند‌ ملی در همدان

مدیرکل ثبت احوال همدان از آغاز صدور کارت هوشمند ملی در همدان و پایان مهلت قانونی اعتبار کارت‌های ملی فعلی تا پایان سال جاری خبر داد.

آغاز صدور کارت‌ هوشمند‌ ملی در همدان

عبدالله مقصودی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان کارت هوشمند ملی را از کلیدی‌ترین زیرساخت‌های لازم برای تحقق دولت الکترونیک دانست و افزود: با کار گسترده کارشناسی که در فرآیند طراحی و تولید این کارت‌های هوشمند صورت گرفته، امکان جعل و استفاده غیرمجاز از این کارت‌ها به حداقل رسیده است.

وی افزود: در این کارت‌ها علاوه بر عکس واضح صاحب‌کارت، اثر انگشت او نیز قرار گرفته است و هر یک از سازمان‌ها صاحب کارت را هنگام استفاده از کارت ملی هم با تطبیق عکس و هم با تطبیق اثر انگشت، ارزیابی می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال همدان مدت اعتبار کارت‌های ملی فعلی را تا پایان سال جاری اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه صدور کارت هوشمند ملی به تازگی آغاز شده، به طور حتم از دولت درخواست خواهیم کرد که مدت اعتبار کارت‌های فعلی را تا صدور صد در صدی کارت‌های هوشمند افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هم استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت www.ncr.ir پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند تا در اسرع وقت نسبت به صدور کارت هوشمند ملی آنها اقدام شود.

مقصودی‌فر در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر میزان اطلاعات موجود در کارت‌های هوشمند ملی گفت: هم‌اکنون این کارت‌ها تنها اطلاعات شناسنامه‌ای و کد ملی هر شخص را دارا است، اما به دنبال آن هستیم که با استقبال و همکاری سایر سازمان‌های دولتی به جایی برسیم که مردم برای انجام امور اداری خود تنها از یک کارت استفاده کنند.

وی افزود: سعی ما بر آن است که با مراجعه صاحب‌کارت به بانک، کاربر رایانه در بانک، به اطلاعات بانکی فرد دسترسی پیدا کند و با مراجعه او به بیمه درمانی، سوابق پزشکی و بیمه‌ای او قابل دستیابی باشد.

مدیرکل ثبت احوال همدان اضافه کرد: با استفاده از این کارت‌ها و ایجاد دیگر زیرساخت‌های لازم در سایر دستگاه‌های دولتی، شاهد افزایش سرعت در انجام امور اداری خواهیم بود.

انتهای پیام/89034/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول