اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه هفته وقف

خبرنگاران آملی خادمان بقاع متبرکه شدند

خبرنگاران شهرستان آمل در آستانه هفته وقف به افتخار خادمی بقاع متبرکه نائل شدند.

خبرنگاران آملی خادمان بقاع متبرکه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، از 9 دی ماه هفته وقف در کشور آغاز می‌شود و امروز به ابتکار رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خبرنگاران آملی یک روز کاری مهمان این اداره بودند.

حجت‌الاسلام رسول علیخانی بازدید از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده ترین موقوفات و اماکن متبرکه شهرستان آمل را برای خبرنگاران تدارک دیده بود.

همچنین رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل سامانه جامع اوقاف و بقاع متبرکه را به خبرنگاران معرفی و درباره این سامانه بیان کرد: سازمان اوقاف در راه‌اندازی دولت الکترونیک پیشگام بود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل در مدیریت داشتن آمار است و این سامانه تمامی آمارهای مورد نیاز برای اداره موقوفات را در خود جای داده است، اظهار داشت: این‌ گونه دیگر سندی گم نمی‌شود و هر موقوفه‌ای نیز با یک کد ملی و ثبتی شناسایی شده است.

علیخانی با تاکید بر اینکه از طریق سامانه به تدریج آمار تمام موقوفات، اجارات، نحوه فعالیت کارکنان و میزان ورودی اعتبارات و اجارات حاصل می‌شود، یادآور شد: تمام امور مربوط به موقوفات و رقبات از طریق این سامانه قابل مدیریت است.

وی در بخش دیگری از بازدید خبرنگاران از این اداره با تاکید بر اینکه بهترین راه دفاع از انقلاب ارتقای کارآمدی ادارات است، تصریح کرد: اگر هر نهادی و هر دستگاهی بتواند براساس وظیفه خود به کار خود بپردازد مشکلی در کشور وجود ندارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با معرفی ساختمانی که اداره اوقاف شهرستان در آن ساکن است، گفت: موقوفه خیریه اسلامی در آمل سه بخش است که دو میدان بار امام حسین و مهدیه و این ساختمان از محل این موقوفه است.

وی با بیان اینکه براساس قانون تمام هزینه‌های یک اداره را باید دولت بپردازد، افزود: در آستانه هفته وقف از دولتمردان درخواست می‌کنیم که زمینی را برای اداره اوقاف آمل در نظر بگیرند که موقوفه نباشد.

علیخانی با تاکید بر اینکه در پرداخت اجارات موقوفات استثنایی میان بخش دولتی و مردم نیست، تصریح کرد: وقتی در این موقوفه ساکن هستیم باید اجاره آن را بدهیم.

وی اذعان کرد: براساس تفاهم‌نامه که اخیرا در سازمان اوقاف ایجاد شده قرار است اجاره تمام اداراتی که در موقوفات ساکن هستند را سازمان به صورت یک جا پرداخت کند.

به گزارش فارس، در این برنامه خبرنگاران از امامزاده ابراهیم(ع)،ابوالفضلی اوجی‌آباد و امامزاده عبدالله(ع) بازدید کردند.

در پایان این بازدید نشست خبری در امامزاده عبدالله(ع) خبرنگاران شهرستان آمل به افتخار خادمی بقاع متبرکه نائل آمدند.

انتهای‌پیام/86011/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول