اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارتقای کیفیت آب شرب

32 آبدار تویسرکان از کارگاه آموزشی بهره‌مند شدند

مدیر آب و فاضلاب روستایی تویسرکان گفت: با هدف ارتقای کیفیت آب شرب روستاها 32 آبدار آب و فاضلاب روستایی تویسرکان در کارگاه آموزشی شرکت کردند.

32 آبدار تویسرکان از کارگاه آموزشی بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ظهر امروز یک کارگاه آموزشی برای آبدارهای آب و فاضلاب روستایی با حضور رئیس آب و فاضلاب روستای تویسرکان، رئیس اداره کنترل و کیفیت آب و فاضلاب روستایی همدان، مسئول اداره بهره‌برداری امور مشترکان آبفای روستای و کارشناس محیط و بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

در حاشیه این برنامه رئیس آب و فاضلاب روستایی تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برنامه آموزشی آبدارهای روستایی با عنوان «ارتقای کیفیت آب» برای 32 آبدار آب و فاضلاب روستایی با حضور کارشناسان مربوطه برگزار شد.

حبیب مومیوند افزود: در این کارگاه جدیدترین روش‌های گندزدایی، ارتقای کیفیت آب شرب و کاربردی کردن آن‌ها متناسب با توانایی و امکانات موجود آموزش داده شد.

وی از دیگر مؤلفه‌های آموزشی را نحوه کلرزنی آب به روش گازی، مایعی، کوزه‌گذاری و دستی عنوان کرد و ابراز کرد: آبدارهای آب و فاضلاب روستایی با برنامه‌های آموزشی به نکات ایمنی و پیشگیری از حوادث نیز مجهز می‌شوند.

وی یکی از نکات مهم در مصرف آب را فرهنگسازی خواند و افزود: آبدارها در راستای فرهنگسازی در مدیریت مصرف آب و رعایت الگوهای تعریف شده در حوزه وظیفه خود فعالیت دارند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی تویسرکان، ممانعت از تخلیه و ورود آلاینده‌ها در حریم تأسیسات آب شرب را از سرفصل‌های برنامه آموزشی آبدارها عنوان کرد.

وی در خصوص بخشی از فعالیت‌های آبدارهای آب و فاضلاب روستایی گفت: ارائه گزارش خرابی تابلوهای برق و الکتروپمپ شناور، قرائت و کنتور و توزیع قبوض، کلرسنجی برخی از اقدامات آبدارها است.

مومیوند در ادامه آب را مایه حیات دانست و تاکید کرد: رعایت الگوهای مصرف آب یکی از راهکارهای اصولی در جلوگیری از هدررفت آب و حفظ این سرمایه ارزشمند می‌شود.

وی بیان کرد: مصرف درست آب مطابق الگوی مصرف و جلوگیری از هدررفت آن، می‌تواند تا حد زیادی کمبود منابع تأمین آب را برطرف سازد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی تویسرکان مدیریت مصرف را بهترین راه‌ مصرف بهینه دانست و تاکید کرد: یکی از فعالیت‌های عمده، مدیریت مصرف با هدف کنترل و کاهش مصارف غیر ضروری است.

وی با بیان اینکه آگاه‌سازی مردم و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی باید مورد توجه همه باشد، ابراز کرد: رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در هدایت افکار عمومی به سمت بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف آب ایفا کنند.

انتهای پیام/89010/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول