اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند خبر داد

کاهش 14 متری آب سفره‌های زیرزمینی مرند/ نجات کشاورزی مرند با انتقال آب ارس

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند با تاکید به اینکه، سطح آب سفره‌های زیر زمینی در این شهرستان نزدیک به 14 متر کاهش یافته است، گفت: فقط انتقال آب از رود ارس به این شهرستان می‌تواند کشاورزی این شهرستان را نجات دهد.

کاهش 14 متری آب سفره‌های زیرزمینی مرند/ نجات کشاورزی مرند با انتقال آب ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، جلال رحیم‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کمبود آب، از عوامل اصلی کندی روند توسعه بخش کشاورزی منطقه بوده و افزایش هزینه استحصال آب از 700 حلقه چاه عمیق، جایگزینی چاه به چاه در بخش کشاورزی را به امری عادی تبدیل کرده است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام یافته و نتایج حاصله، فقط انتقال آب از رود ارس به این شهرستان، در میان مدت می‌تواند بخش اعظم مشکلات کمبود آب در بخش زراعی و باغی مناطق روستایی شهرستان و کندی توسعه بخش کشاورزی حاصل از آن را به نحو قابل قبول و مطلوب حل و فصل نموده و شتاب توسعه بخش کشاورزی را فراهم سازد.

رحیم‌زاده با تاکید به اینکه، سطح آب سفره‌های زیر زمینی در این شهرستان نزدیک به 14 متر کاهش یافته است، افزود: تنها راه تقویت سفره‌های زیر زمینی و جلوگیری از تخریب و صیانت از منابع ملی مورد استفاده در بخش کشاورزی و تامین نیاز نسل‌های آتی به آب و خاک برای تداوم تولید، اجرای سریع انتقال آب از رودخانه ارس به منطقه است.

رحیم‌زاده اظهار کرد: با حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم سازمان متبوع، توسعه سطوح آبیاری تحت فشار در کنار مهار آب‌های سطحی و توزیع مناسب آب در پایاب سدها، بیش از پیش مورد توجه این مدیریت قرار داشته و با تامین اعتبارات لازم روند شتاب بر خود خواهد گرفت.

وی گفت: این شهرستان با بیش از 50 هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد و با تولید سالانه 400 هزار تن انواع محصولات کشاورزی یکی از قطب‌های فعال بخش کشاورزی استان محسوب و انتقال آب ارس تغییر مطلوب و شگرفی را در اقتصاد کشاورزی مرند از خود بر جای خواهد گذاشت.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول