اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان:

9 دی بزرگترین فتنه تاریخ انقلاب را درهم شکست

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: حماسه نهم دی بزرگ‌ترین فتنه تاریخ انقلاب اسلامی را در هم شکست.

9 دی بزرگترین فتنه تاریخ انقلاب را درهم شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام محسن حیدریان ظهر امروز در آیین پایانی ششمین کنگره سراسری شعر و قطعه ادبی عاشواریی در مسجد سیدالشهدا قروه که امسال با مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی تلفیق شده بود، افزود: این فتنه برآیند تمامی فتنه‌هایی بود که دشمنان در طول تاریخ انقلاب به ملت ایران روا داشته بودند.

وی تاکید کرد: حماسه نهم دی حماسه‌ای که تا ابد ماندگار است و هیچ‌گاه از خاطر ملت ایران فراموش نخواهد شد.

وی دلیل این ماندگاری را لزوم تبیین و بازگویی این حماسه عظیم و موکدات مقام معظم رهبری بر آن دانست و تصریح کرد: ملت ما پس از فتنه 88 بار دیگر در برابر هجمه‌های دشمنان قسم‌خورده انقلاب ایستاد که این ایستادگی دربردارنده جنبه‌های مختلفی بود.

حیدریان بازخوانی فتنه 88 و متعاقب آن بررسی حماسه 9 دی برای نسل جوان و نوجوان را ضروری دانست و گفت: اگر این حماسه عظیم فراموش و یا کمرنگ شود، دشمنان دوباره جرات تعرض پیدا خواهد کرد.

به گفته این مسئول، پیروزی انقلاب اسلامی با تفکری الهی و با الهام از مبانی دینی و ارزشی و با تکیه بر سه اصل اسلام، مردم، رهبری به ثمر نشسته است و به همین دلیل هرگاه این ارزش‌ها و باورها مورد هجمه قرار گیرد، ملت ایران همچون اقیانوسی خروشان صحنه‌هایی همانند 9 دی به وجود خواهند آورد.

وی دلیل دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی را از دست‌ دادن یک مستعمره تعیین‌کننده در خاورمیانه برشمرد و اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سفارتخانه این کشورها برای ملت و دولت ایران تعیین تکلیف می‌کرد، اما پس از انقلاب این مردم بودند که جزئی‌ترین تا کلان‌ترین تصمیمات کشور را به دست گرفتند.

حیدریان تصریح کرد: این استقلال و حضور در صحنه و پشتیبانی از انقلاب، همواره تهدیدی برای دشمنان بوده و هست.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی از به راه‌انداختن تجزیه‌طلبی گرفته تا کودتا و ترور و در نهایت جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: دشمن وقتی دید با این ترفندها راه به جایی نخواهد برد، براندازی نرم را در پیش گرفت.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس، آسیب‌های فتنه 88 برای کشورمان را بسیار سنگین اعلام کرد و گفت: آسیب‌های این حادثه آنقدر بزرگ بود که بزرگترین فرصت نظام را در بهره‌گیری از امتیاز پشتوانه عظیم ملی که به واسطه مشارکت حداکثری در انتخابات به دست آمده بود را از کشور سلب کرد.

وی افزود: این امتیاز می‌توانست در چانه‌زنی‌های بین‌المللی نقش تعیین‌کننده‌ای برای ایران داشته باشد، که فتنه‌گران آن را منتهی به 8 ماه اغتشاش و درگیری کردند.

حیدریان با بیان اینکه تصور دشمنان این بود که نسخه انقلاب مخملین در ایران نیز کارساز خواهد بود، اعلام کرد: بصیرت و دشمن‌شناسی ملت ایران در این نسخه آنان پیش‌بینی نشده بود.

وی با بیان اینکه در بررسی از عوال اغتشاش در عاشورای 88 مشخص شد که اکثریت آنان اصلاً در انتخابات شرکت نکرده بودند، گفت: این افراد که سرکردگان آنان در خارج از کشور و تحت فرمان آمریکا و اسراییل بودند، در اصل، اسلامی بودن نظام ما را هدف گرفته بودند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس، با اشاره به اصرار سران فتنه بر مواضع غلط خود به رغم رهنمودهای مقام معظم رهبری، تصریح کرد: دست غرب و کشورهای استکباری در تحریک فتنه‌گران برای همه مشهود بود اما این افراد و برخی خواص بی‌بصیرت چشمان خود را بر روی حقیقت بستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ما خواهان محاکمه سران فتنه نیست چون محاکمه برای متهمین انجام می‌شود، در حالیکه سران فتنه مجرم هستند و باید حکم آنان به سرعت صادر و اجرایی شود.

انتهای پیام/79009/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول