اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خانواده یکی از شهدای فتنه 88 صورت گرفت

گزارش فارس از مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در اهواز

مسجد اعظم اهواز میزبان مردمی بود که برای بزرگداشت حاسه 9 دی در آن تجمع کرده بودند.

گزارش فارس از مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مراسم بزرگداشت 9 دی اهواز امسال با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار شد.

در این آیین که صبح امروز در مسجد اعظم حوزه علمیه اهواز برگزار شد جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند.

در این مراسم آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه وقت اهواز، احمد دانش‌پژوه فرمانده قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله مسئولانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

علی ظریفی یگانه فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور، حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان و حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی سئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوزستان نیز در مراسم گرامی داشت حماسه نه دی حضور داشتند.

در این آیین که با حضور خانواده دانشجوی شهید یعقوب بروایه یکی از شهدای فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 برگزار شد سید محمدمهدی شفیعی شاعر جوان خوزستانی و برادرزاده شهید سید مرتضی شفیعی چند غزل و دوبیتی از اشعار خود درباره فتنه و حماسه 9 دی را قرائت کرد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: اگر در فتنه سال 1388 همه خواص به میدان می‌آمدند و وظیفه خود را انجام می‌دادند ما نتایج بهتری را به دست می‌آوردیم.

همچنین مردم و مسئولان خوزستانی و اهوازی با حضور در مراسم دیگری سالروز حماسه یوم‌الله 9 دی را گرامی داشتند.

در این مراسم که در مسجد حضرت امام حسن عسکری (ع) اهواز واقع در چهارراه ابوذر معروف به چهار راه زند برگزار شد جمع زیادی از اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

در این مراسم محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان می‌ه‌مان ویژه مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: امروز اهواز شهری است که در تمام دنیا نماد عشق به پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و به ولایت مداری شهره دارد.

وی افزود: تصاویری که مردم خوزستان و اهواز در بدرقه ضریح حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا خلق کردند زیبا‌ترین تصاویر دلدادگی و شور ولایی آنان بود.

در این مراسم همچنین آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: 9 دی ماه یکی از ایام‌الله است.

در این مراسم که حضور جوانان پرشور بود حجت‌الاسلام سعید جعفری مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان و رئیس ستاد بزرگداشت حماسه یوم الله 9 دی در این استان نیز حضور داشت.

همچنین در مراسم گرامیداشت حماسه یوم‌الله 9 دی ماه در اهواز، یکی از مداحان اهل بیت (ع) خوزستان به نام جعفری شعری را در مورد 9 دی قرائت کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

توزیع چند ویژه نامه با موضوع بصیرت، فتنه 88 و حماسه 9 دی ماه از برنامه‌های جانبی مراسم گرامی داشت حماسه یوم‌الله 9 دی ماه در اهواز بود.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، علیرضا قهفرخی معاون فرهنگی پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه یک اهواز، موسی خنافره معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 4 اهواز از دیگر مسئولانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

از نکات قابل ذکر مراسم گرامی داشت حماسه یوم‌الله 9 دی ماه در اهواز این است که یکی از روحانیون مسجد حضرت امام حسن عسکری (ع) مجری‌گری برنامه را به عهده داشت.

سید خالد نوری موسوی جانشین جدید فرماندهی سپاه ناحیه امام علی (ع) اهواز نیز از دیگر افرادی بود که در مراسم گرامی داشت حماسه یوم الله 9 دی ماه حضور داشت.

انتهای پیام/72010/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول