اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

سران فتنه همچنان جسورانه بر مواضع اشتباه‌شان تأکید دارند

امام جمعه بجنورد گفت: سران فتنه پس از چهار سال دوباره جان گرفته‌اند؛ آن‌قدر جسورند که ادعا می‌کنند فتنه‌ای درکار نبوده و تنها سوءتفاهمی در بین سیاسیون بوده است؛ آن‌قدر نابخردند که هنوز هم ادعاهای‌شان را پس نمی‌گیرند.

سران فتنه همچنان جسورانه بر مواضع اشتباه‌شان تأکید دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی‌ماه در طبس که در محل مسجد جامع این شهر برگزار شد، نهم دی‌ماه را یوم‌الله دانست و اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی در طول 35 سال که از عمر انقلاب می‌گذرد هرچه در توان داشتند علیه انقلاب به‌کار بستند؛ از تهدید به حمله نظامی و ترور گرفته تا تحریم اقتصادی، که البته در همه زمینه‌ها ناکام مانده‌اند، و این نشان می‌دهد که این انقلاب صاحب و پشتوانه‌ای الهی دارد.

وی ادامه داد: پس از انتخابات پرشور ریاست جمهوری سال 1388، فتنه‌گران در داخل با حمایت و پشتیبانی دشمنان خارجی به‌دنبال اجرای کودتای نرم در کشور بودند و می‌پنداشتند که تاریخ مصرف انقلاب اسلامی به پایان رسیده و رهبری و ولایت‌فقیه رنگ باخته است.

امام جمعه بجنورد افزود: اما ملت دین‌دار و ولایت‌مدار ایران اسلامی که صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، هنگامی که انقلاب را در خطر دیدند، کاری کردند کارستان و در نهم دی 1388 آنچنان به صحنه آمدند که دوست و دشمن شگفت‌زده شد و حتی مقام معظم رهبری درباره‌ی آن فرمودند: «اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملت سجده‌ی شکر بجای آورده شود، باز هم کم است».

وی خاطرنشان کرد: با حضور حماسی و دینی مردم ایران در روز نهم دی تمام نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شد و این به معنی امام و ملت بیدار است.

یعقوبی، فتنه‌گران را بسیار پر رو و جسور دانست و تصریح کرد: فتنه‌گران در سال 1388 ماه‌ها در کشور کارشکنی، آشوب و تظاهرات کردند، ولایت را نشانه گرفتند، قرآن و مسجد آتش زدند و به عزاداران امام حسین(ع) حمله کردند؛ حالا ببینید که این‌ها امروز پس از چهار سال مانند مارهایی که تازه سر از خاک درآورده و دوباره جان گرفته‌اند، آنقدر پر رو و جسور شده‌اند که ادعا می‌کنند فتنه‌ای درکار نبوده و تنها سوءتفاهمی در بین سیاسیون بوده است و باید با عفو اسلامی سران فتنه آزاد شوند.

وی یادآور شد: پس از انتخابات سال 1388 و اعتراض فتنه‌گران، رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار با سران فتنه مدارا کرده، با بزرگواری و کرامت با آن‌ها برخورد کرده و حتی از آن‌ها دعوت کردند؛ حتی رأی‌ها بازشماری شد، اما باز هم توبه نکردند، و امروز آن را سوءتفاهم سیاسی می‌دانند.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اضافه کرد: سران فتنه که مسئول جریان برانداز و کودتای خزنده نظام بودند، آن‌قدر نابخردند که هنوز هم از رو نرفته‌اند و حرف‌ها و ادعاهای‌شان را پس نمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: سران فتنه باید صراحتاً توبه کرده، مواضع اشتباه پیشین خود را اصلاح کرده و مسیرشان را مشخص کنند.

یعقوبی بیان کرد: برخی در فتنه 1388 جفت‌راهنما بودند، موضع‌شان مشخص نبود و شفاف به میدان نیامدند؛ این‌ها هم مقصرند که تردید گونه سخن گفته و ذهن ملت را روشن نکردند؛ در جریان فتنه 1388 بسیاری از خواص لغزیده، مردود شده و حتی نمره‌ی منفی گرفتند، اما در عین حال بسیاری از عوام نمره 20 گرفتند.

وی ولایت را کلید مشکل‌گشا دانست و اظهار داشت: در هوای مه‌آلود فتنه، ولایت مه‌شکن است و راه صحیح را به مردم می‌نمایاند.

انتهای پیام/90001/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول