اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسعه گردشگری به هر قیمتی را نمی‌پذیریم

ساماندهی پلاژها با مسئولیت فرمانداران انجام شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران، گفت: با مصوبه شورای برنامه‌ریزی، تمام مباحث مربوط به ساماندهی پلاژها، با مسئولیت فرمانداران انجام شود.

ساماندهی پلاژها با مسئولیت فرمانداران انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی احسانی پیش‌ از ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری در سالن اجتماعات اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، اظهار داشت: ساماندهی به معنای قوه قهریه نیست بلکه نوعی مدیریت است و مدیریت هم مفاهیم مختلف دارد و تخلفات را بر دوش دستگاه حاکمیتی نگذارید.

وی بیان داشت: با مصوبه شورای برنامه‌ریزی، تمام مباحث مربوط به ساماندهی پلاژها، با مسئولیت فرمانداران انجام شود.

احسانی با بیان اینکه خدمات گردشگری باید به صورت کامل به گردشگران ارائه شود، گفت: وظیفه حاکمیت است که خدمات رفاهی و زیرساختی را برای گردشگران مهیا کند.

وی یادآور شد: در سند چشم‌انداز جدید، اصلاحیه‌ای برای حوزه گردشگری در نظر گرفته‌اند.

‌این مسئول با اشاره به اینکه وظیفه کارگروه گردشگری حمایت و تقویت این بخش است نه اینکه سد راهی برای سرمایه‌گذار باشد، تصریح کرد: صنعت گردشگری برای ما اولویت است باید توسعه دهیم اما نه به هر قیمتی.

وی ادامه داد: ساماندهی پلاژها شامل احراز مالکیت، گواهی پایان کار، رعایت حریم دریا و اخذ پروانه بهره‌برداری و آنچه در این موضوع اهمیت دارد، احراز مالکیت است.

نماینده اتحادیه پلاژداران مازندران نیز در این نشست گفت:‌ 85 درصد از گردشگران استان، جذب شهرستان بابلسر می‌شوند و کمترین خدماتی در این شهرستان ارائه نمی‌شود.

مسلم حسین‌زاده اظهار داشت:‌ اتحادیه پلاژداران مازندران از یک سال قبل فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و تمام موارد برابر قانون است و در پلاژهای زیر نظر این اتحادیه، تخلفی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه 121 نفر از پلاژداران، زیر نظر این اتحادیه هستند و 280 پلاژدار هم متخلفانه کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: 40 هزار تخت را نمی‌توان در بابلسر نادیده گرفت و فعالیت آنها را متوقف کرد بلکه این وضعیت باید ساماندهی شود.

انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول