اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران:

ادغام نادرست سبب غفلت میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به ادغام نادرست میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، گفت: همه مازندران را به عنوان میراث گردشگری می‌شناسند و میراث فرهنگی و صنایع دستی مورد غفلت قرار گرفته است.

ادغام نادرست سبب غفلت میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیف‌الله فرزانه پیش‌ازظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری در سالن اجتماعات اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، اظهار داشت:‌ پلاژداران در شهرستان بابلسر از ابتدای انقلاب تاکنون مشکل عرصه و اعیان دارند.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای 22 هزار تخت غیرمجاز است، گفت: گردشگری نمی‌تواند به این افراد مجوز بهره‌برداری بدهد چراکه هم مالک این مراکز نیستند و هم اینکه پروانه ساخت از شهرداری ندارند.

فرزانه خاطرنشان کرد: کارشناسان دادگستری بر روی این پلاژها قیمت‌گذاری کرده‌اند و اگر پلاژداران موافق باشند می‌توانند این مراکز را خریداری کنند و در غیر این صورت، ما اعیانی از آنها خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه پلاژداران، اتحادیه و صنف ندارند و زیر نظر ما نیستند، یادآور شد: نیازمند ساماندهی این فضا هستیم.

این مسئول در بخش دیگری درباره ادغام نادرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به اینکه در استان، ما را فقط با اسم گردشگری می‌شناسند، تصریح کرد: میراث فرهنگی و صنایع دستی مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تصور می‌شود مازندران صرفا اقلیم آب و هوایی مناسب دارد و تنها از مواهب طبیعی برخوردار است، افزود: در مازندران 2800 اثر تاریخی داریم.

فرزانه با اشاره به اینکه صنایع دستی در گذشته جزو کار مردم این منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: اکنون بسیاری از صنایع دستی که میراث گذشته ما بود منسوخ شده است.

وی با غیرکارشناسی دانستن ادغام صنایع دستی با میراث فرهنگی و گردشگری یادآور شد:‌ صنایع دستی و میراث فرهنگی دیده نمی‌شوند.

فرماندار بابلسر نیز در این نشست اظهار داشت:‌ تعدادی از پلاژداران این مراکز را به صورت غیرقانونی تصرف کرده‌اند.

کریم سجادی ادامه داد:‌ 12 حکم قلع و قمع صادر شده و تعدادی پرونده هم در دست بررسی است.

انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول