اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

میراث‌داری تنها وظیفه‌ دولت نیست

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه میراث‌پروری امروز یکی از ضرورت‌ها و وظایف مدیران است گفت: میراث‌داری تنها وظیفه‌ دولت نیست.

میراث‌داری تنها وظیفه‌ دولت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بهمن نامورمطلق بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره کل میراث فرهنگی فارس اظهار داشت: باید از هنرمندان و آثار تولید شده آنان برای میراث‌پروری حمایت کرد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به فراموشی سپرده شدن بخشی از فعالیت‌های صنایع دستی در نقاط مختلف کشور از جمله فارس، ابراز داشت: مدیران باید به فکر شناسایی هنرمندان عرصه‌ صنایع دستی‌ و جمع‌آوری آثار برجسته‌ی آن‌ها برای عرضه در موزه‌ها باشند.

وی افزود: در سفر به شهرستان آباده که یکی از قطب‌های تولید منبت و کار روی چوب در کشور است‌، متوجه شدیم که امروز فقط تعداد معدودی، شاید دو یا سه نفر در این زمینه فعال هستند.

نامورمطلق بیان کرد: میراث‌پروری به معنی جمع‌آوری و نگهداری آثار در عرصه‌ هنرهای مختلف صنایع دستی با هدف باقی‌ماندن برای نسل‌های آینده است.

وی با بیان اینکه شیراز و فارس نیز از جمله میراثی‌ترین مناطق در جهان هستند، تصریح کرد: خوش‌نویسی از فارس و شیراز آغاز شد.

این مسئول افزود: شیراز در عرصه‌ قلم‌زنی اساتید توانمندی داشته، اما امروز فقط دو نفر در این عرصه فعال هستند.

نامورمطلق گفت: میراث‌خیزی و میراث‌داری دو امر مهم در زمینه‌ توسعه‌ گردشگری است.

وی گفت: امروز بسیاری از کشورهای اروپایی آرزو دارند یک درصد از آنچه را که در ایران وجود دارد در اختیار داشته باشند تا گردشگری خود را چند برابر توسعه دهند.

معاون صنایع دستی با بیان اینکه همگان باید در نگهداری و حفظ میراث مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: میراث‌داری تنها وظیفه‌ دولت نیست، بلکه وظیفه‌ مردم و تشکل‌های مردمی نیز است.

نامورمطلق با تأکید بر اینکه صیانت از داشته‌ها با شعار و گفت‌وگو امکان‌پذیر نیست، افزود: باید در مردم حساسیت‌زایی ایجاد شود‌ و دولت نمی‌تواند به‌تنهایی این کار را انجام می‌دهد؛ کار، کار مردم و تشکل‌های مردمی است.

به گزارش فارس، در این مراسم مصیب امیری به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس معرفی شد.

انتهای پیام/2448/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول