اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال‌جاری

49 میلیون لیتر مواد سوختی در روستاهای مرکزی توزیع شد

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی از توزیع 49 میلیون لیتر مواد سوختی در روستاهای استان طی سال‌جاری خبر داد.

49 میلیون لیتر مواد سوختی در روستاهای مرکزی توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌‌اصغر رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال به منظور تامین سوخت مورد نیاز روستاییان 49 میلیون لیتر مواد سوختی در روستاهای استان مرکزی توزیع شده است.

وی با اشاره به نوع سوخت زمستانی توزیع شده در روستاها تصریح کرد: نفت گاز، نفت سفید، بنزین و گاز طبیعی شامل انواع سوخت‌هایی است که در بین روستاییان توزیع شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی با بیان اینکه در تامین سوخت مورد نیاز روستاییان با مشکل مواجه نیستیم، گفت: سوخت مورد نیاز روستاییان این استان فراهم شده است.

رحیمی با بیان اینکه فقط تامین سوخت روستاییان مورد توجه نیست و در این میان به تامین مواد غذایی مورد نیاز روستاها نیز توجه می‌شود، اظهار داشت: امسال 94 هزار تن آرد از طریق اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاون روستایی برای روستاییان و عشایر توزیع شده است.

به گفته وی، در این مدت همچنین 10 هزار تن انواع کود شیمیایی و سموم مختلف در بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه شبکه تعاون روستایی در استان نیز از بدو تاسیس خود تاثیر کلان و مثبتی بر تولید و اقتصاد منطقه خصوصاً روستاها داشته و همواره در نوک پیکان خدمت‌رسانی به روستاها و کشاورزان بوده است، عنوان کرد: تشکل‌های تعاون روستایی در حیطه وظایف و فعالیت‌های خود به رشد، بهبود و توسعه دست یافته است.

رحیمی با اشاره به عملکرد سال گذشته تشکل‌های تعاون روستایی که با موفقیت همراه بوده است، اظهار کرد: با سعی و تلاش همه کارکنان، شبکه تعاون روستایی طبق شاخص‌ها و آمارهای حسابرسی، تشکل‌های تعاون روستایی استان به رشد قابل قبولی رسیده‌اند و لازم است تعاونی‌ها در امور اقتصادی، فعالیت‌های خود را توسعه و افزایش دهند.

وی استان مرکزی را یکی از توانمندترین استان‌های کشور در بخش کشاورزی دانست و گفت: مجموعه تعاون روستایی استان در سال‌جاری نیز که به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است به دنبال کیفیت‌بخشی در ارائه خدمات خود به اعضای این شبکه بوده که بیش از 40 درصد جمعیت این استان را تحت پوشش خود دارد.

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی همچنین با اشاره به عملکرد کمیته کنترل نظارت در خصوص فعالیت تعاونی‌ها ادامه داد: اداره حسابرسی سازمان تعاون روستایی به منظور شفاف‌‌سازی فعالیت‌ها، عملیات اجرایی و اقتصادی تعاونی‌ها، طی 2 سال اخیر کمیته‌ای را تحت عنوان‌‌‌ کمیته کنترل نظارت جهت بهبود عملکرد تعاونی‌ها تشکیل داده است‌.

رحیمی ضمن اشاره به وظایف کمیته کنترل نظارت، تصریح کرد: برگزاری جلسات متعدد با تشکل‌ها، بررسی وضعیت عملکرد تعاونی‌ها و ارائه راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف و توسعه تعاونی‌ها از جمله وظایف کمیته کنترل نظارت است.

وی در ادامه با اشاره به اعتمادسازی و جلب مشارکت اعضای شرکت‌های تعاونی، خاطرنشان کرد: در راستای اعتماد‌سازی و جلب مشارکت اعضا برای شفاف‌‌سازی در معاملات اقتصادی، تعاونی‌ها از سیستم یکپارچه مالی به نام سیترا استفاده می‌کنند.

رحیمی اظهار داشت: نقش شبکه‌های تعاونی در سال‌های آینده پررنگ‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/87004/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول