اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت توزیع برق مازندران خبر داد

فعالیت 100 گروه بازرسی برای بررسی انشعابات غیرمجار برق

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق مازندران گفت: تا سال 95 بیش از 100 گروه بازرسی برای بررسی انشعابات غیرمجاز در توزیع برق مازندران فعال می‌شوند.

فعالیت 100 گروه بازرسی برای بررسی انشعابات غیرمجار برق

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران، شجاع محمودی عالمی اظهار داشت: یازدهمین نشست تدوین دستور‌العمل یکنواخت‌سازی هزینه استفاده غیرمجاز برق با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر در مازندران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این نشست با حضور مسئولان 10 استان کشور برگزار می‌شود، گفت: تاکنون 11 جلسه بررسی تدوین این دستورالعمل در استان‌های مختلف برگزار شده که 9 جلسه برای انشعابات غیردیماندی خانگی بوده و دو جلسه برای انشعابات غیردیماندی غیرخانگی و سایر تعرفه‌ها بود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه در این جلسه نحوه محاسبه بهای برق غیرمجاز تعرفه غیرخانگی و نیز خسارات وارده به شبکه اعم از تجهیزات و لوازم اندازه‌گیری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، افزود: تعیین مدت زمان استفاده غیرمجاز مشترکین و میزان انرژی غیرمجاز از محورهای اصلی این نشست‌ها است.

وی از تعویض 12 هزار و 515 کنتور آنالوگ تک‌فاز و 3 هزار و 66 کنتور سه فاز در سال 91 خبر داد و اظهار داشت: در هشت ماهه سال 92 نیز 5 هزار و 687  کنتور آنالوگ تک‌فاز و سه هزار و 47 کنتور سه فاز تعویض شده که 65 درصد کنتورها آنالوگ و 35 درصد دیجیتال بوده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق مازندران به تنش‌های بخش بازرسی مجموعه شرکت‌های توزیع اشاره کرد و پیشنهاد چارت ویژه بازرسی، احیا حق‌الکشف‌ها، حل خلا قانونی از طریق معاونان پارلمانی وزارت نیرو و تشکیل شعبه ویژه در دادسراها برای رسیدگی به برق‌های غیرمجاز را ارائه داد.

محمودی با تشکر از مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت توزیع برق مازندران در راستای تقویت سیستم بازرسی لوازم اندازه‌گیری شرکت از تشکیل 66 گروه بازرسی انشعابات غیرمجاز در مازندران خبر داد و تصریح کرد: تا سال 95 بیش از 100 گروه بازرسی برای بررسی انشعابات غیرمجاز در توزیع برق مازندران فعال می‌شوند.

به گفته وی، تعویض شبکه‌های موجود با کابل‌های خود نگهدار، تعویض کنتورهای آنالوگ به دیجیتال یا هوشمند، کشف دست‌کاری‌های انشعابات غیرمجاز جمع‌آوری جعبه تقسیم‌ها، انتقال کنتورهای مشترکان به محل جدید خارج از دسترسی مشترکان از جمله اقدامات انجام شده در مناطق آلوده به برق غیرمجاز در مازندران بوده است.

انتهای پیام/2296/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول