اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

حیف و میل وقف خیانت به اسلام است

امام جمعه همدان گفت: حیف و میل وقف خیانت به دین مبین اسلام است.

حیف و میل وقف خیانت به اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در جمع اعضای شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه کارمندانی که در دستگاه‌های دولتی کار می‌کنند به کار خود به عنوان یک شغل برای درآمدزایی توجه دارند، ادامه داد: نداشتن خیر و برکت و پیشرفت در کارها از عواقب چنین تفکراتی است.

وی با بیان اینکه اگر افراد با نگاه فی سبیل الله به کار خود نگاه کنند خیر و برکت آن نیز زیاد می شود، گفت: اگر کسی خود را در برابر امر و نهی الهی موظف بداند و اجر کار خود را حقوق سر ماه در نظر نگیرد این فرد می‌تواند برای خدا و با دل و جان کار کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز کفر جهانی تا ریشه در اعماق اسلام چنگال فرو برده است، عنوان کرد: کفر جهانی از درآمد جهان اسلام آتشی روشن کرده تا رگ و ریشه جهان اسلام را نابود کند.

وی با بیان اینکه دشمن با بیت‌المال مسلمانان آن چنان اسلام را سرکوب می‌کند که از آن آثاری باقی نماند، افزود: آل سعود که برادر تنی اسرائیل است تاکنون برای سرنگونی سوریه هزینه‌های بسیاری انجام داده است.

محمدی با بیان اینکه درآمد وقف قطره‌چکانی است، ادامه داد: متاسفانه در زمان طاغوت عمده وقف از بین رفت و موقوفات فروخته شد.

وی با بیان اینکه کسانی که موقوفات را غصب کرده‌اند گناه بزرگی مرتکب شده اند، ابراز داشت: حیف و میل وقف خیانت به اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه وقف موضوعی فوق‌العاده حساس است، افزود: آنچه که در حدود دین خداست اگر انجام شود جهاد فی سبیل الله در خط مقدم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در ادامه با بیان اینکه سه تکلیف بر عهده اوقاف است، بیان کرد: موقوفات، بقاع متبرکه و قرآن از جمله تکلیف‌های اوقاف است که هر کدام به طور جداگانه زیرفصل‌هایی دارند.

حجت الاسلام حاجی رضا زین‌العابدینی با بیان اینکه در موقوفات بحث وقف جدید و اجرای امینانه نیات واقف مد نظر است، ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی به سمت بقاع متبرکه سوق داده شده‌اند که این موضوع باعث افزایش زائران شده است.

وی با بیان اینکه اوقاف در بحث قرآن در دو موضوع مسابقات قرآنی و حافظان و قاریان قرآن فعالیت دارد، عنوان کرد: تاکنون 12 هزار و 592 نفر در طرح حفظ قرآن کریم شرکت کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه حفظ قرآن کریم از یک جزء قرآن به بالا آغاز می‌شود، اظهار داشت: امسال 39 هزار و 500 نفر در مسابقات قرآنی استان همدان شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود 31 پروژه در سطح موقوفات استان همدان در حال اجرا است، ابراز داشت: امسال استان همدان در طرح پیوند آسمانی رتبه نخست را در کشور کسب کرد.

انتهای پیام/89029/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول