اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور:

بیمارستان‌های صحرایی 5 هزار خدمت درمانی رایگان ارائه می‌دهند

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: بیمارستان‌های صحرایی 5 هزار خدمت درمانی رایگان ارائه می‌دهند.

بیمارستان‌های صحرایی 5 هزار خدمت درمانی رایگان ارائه می‌دهند

محمد رئیس‌زاده در حاشیه برگزاری همایش «این عمار»‌ که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 19 هزار نفر در بسیج جامعه پزشکی کشور فعالیت دارند.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان پزشکی در سطح کشور افزود: خدمات رایگان پزشکی که از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ارائه می‌شود بیشتر در مناطق محروم و مناطقی است که به لحاظ نیروی متخصص با مشکل روبرو هستند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 بیمارستان ثابت و صحرایی در سطح کشور برگزار شده و بیش از سه میلیون نفر از خدمات بهداشتی و درمانی این بیمارستان‌ها به صورت رایگان بهره‌مند شدند.

رئیس‌زاده تصریح کرد: در هر یک از بیمارستان‌های صحرایی که در سطح کشور برپا شده، بین سه تا پنج هزار خدمت بهداشتی و درمانی رایگان در سطوح مختلف تخصصی و فوق تخصصی به مردم مناطق محروم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت برپایی این بیمارستان در هر دوره محدود است، گفت: این بیمارستان‌ها به صورت مقطعی در هر استانی که نسبت به برپایی آن احساس نیاز شود، به مدت پنج تا 10روز برپا می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور بیان کرد: امور مربوط به پیگیری افرادی که از این بیمارستان‌ها خدمات دریافت می‌کنند با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و مراکز خدمات بهداشتی درمانی انجام می‌شود.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: این بیمارستان‌ها بیشتر در استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه برپا شده و اخیرا در استان‌های سمنان، یزد، گلستان و خراسان رضوی نیز برپا شده است.

وی افزود: بیمارستان‌های صحرایی سعی دارند با رعایت مسائل فنی، خدمات با کیفیت‌تری را به مردم مناطق محروم که از بسیاری از امکانات و تجهیزات محروم هستند، ارائه دهند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اظهار کرد: در برپایی این بیمارستان‌ها سعی شده از تمام ظرفیت قشر جامعه پزشکی کشور استفاده شود.

رئیس زاده با اشاره به استقبال پزشکان از حضور در این طرح خاطرنشان کرد: برنامه‌های مدونی برای حضور پزشکانی که برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کردند، انجام شده است.

انتهای پیام/77010/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول