اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان:

خلاء قانونی برای تغییر سرپرست شهرداری وجود دارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر اینکه برای تغییر یا ادامه کار سرپرست شهرداری در قانون خلا وجود دارد گفت: شورا با انتخاب آقای اسفندیاری رای به عدم ادامه کار ابراهیم کریمی در شهرداری گرگان را داد.

خلاء قانونی برای تغییر سرپرست شهرداری وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در روزهای گذشته پس از اینکه سه ماه از سرپرستی ابراهیم کریمی در شهرداری گرگان گذشت و با توجه به اینکه تاکنون حکم مسئولیت شهردار گرگان از سوی وزارت کشور صادر نشده است، شورای اسلامی شهر گرگان با برگزاری جلسه فوق‎العاده غیرعلنی به اتمام سرپرستی ابراهیم کریمی و انتخاب محمدرضا اسفندیاری به عنوان سرپرست جدید رای دادند.

با توجه به اینکه تمامی مصوبات شورای اسلامی شهر گرگان باید به تائید شورای انطباق در فرمانداری گرگان برسد این مصوبه نیز برای سیر مراحل قانونی به فرمانداری ارسال شد اما فرمانداری این مصوبه را با وارد کردن ایراد قانونی به شورای اسلامی شهر گرگان ارسال و به نوعی این مصوبه را قابل اجرا تشخیص نداد.

پس از ابلاغ نظر فرمانداری به شورای شهر، شورای اسلامی شهر گرگان نیز رای به اعتراض به نظر فرمانداری گرگان داد و بر اساس قانون این اعتراض در هیئت حل اختلاف استان مطرح و رسیدگی خواهد شد.

نماینده شورای شهر در کمیته انطباق علی کلاتی است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: طبق قانون مصوبات شورای شهر باید به تائید کمیته انطباق فرمانداری گرگان برسد و نماینده ما در کمیته انطباق نیز علی کلاتی عضو شورای اسلامی شهر گرگان است.

نبی‎الله هزارجریبی ادامه داد: وی در آن شورای انطباق حاضر می‎شود و دفاع لازم را از مصوبات شورا انجام خواهد داد و فرمانداری هم بر اساس اختیارات قانونی که در اختیار دارد می‎تواند مصوبات شورای شهر را رد کند.

وی گفت: یک نکته‎ای که در اینجا باید دقت شود این است که فردی که ما معرفی کردیم رد نشد بلکه مصوبه شورای اسلامی شهر گرگان رد شده است.

هزارجریبی بیان کرد: فرمانداری معتقد است که شورای اسلامی شهر گرگان نمی‎تواند تا قبل از صدور حکم شهردار سرپرست شهرداری را تغییر دهد.

وی افزود: ولی شورای اسلامی شهر گرگان معتقد است که شورا می‌تواند در هر زمان که تشخیص دهد سرپرست شهرداری گرگان را تغییر دهد.

شورا نظر بر عدم ادامه کار ابراهیم کریمی دارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باعث اختلاف نظر در این‎خصوص شده این است که قانون در این موضوع دارای یک خلا است، زیرا قانون اشاره نکرده که پس از سه ماه شورای شهر نمی‎تواند سرپرست را تغییر دهد و اشاره‎ای هم به تغییر سرپرست نداشته است.

هزارجریبی افزود: با توجه به اینکه 9 نفر از 13 نفر اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به سرپرستی آقای اسفندیاری رای داده است به این نتیجه می‎رسیم که نظر اعضای شورا بر عدم ادامه کار ابراهیم کریمی در شهرداری گرگان است.

وی در خصوص به کار برده شدن کلمه استیضاح در قانون شورای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: در قانون کلمه استیضاح برای شهردار به کار برده شده است؛ سرپرست، شهردار نیست که ما بخواهیم به این ماده قانونی استناد کنیم.

هزارجریبی تاکید کرد: یکی از مشکلات و گره‎ها در این مصوبه این بوده که فرمانداری 15 روز مهلت داشت تا به این مصوبه پاسخ دهد؛ چرا پاسخش را تا آخرین لحظه روز پانزدهم نگه داشت و در روز لحظه‎های پایانی چنین پاسخی را داد؟ این سوال من به دلیل مطلع بودن تمامی مردم و مسئولان شهر از حساسیت موضوع شهردار گرگان است.

هزارجریبی در پایان ابراز داشت: به هر حال به نظر من تمام این نظرها به دلیل وجود خلا قانونی در این‎خصوص است و فرمانداری هم بر اساس برداشتی که از قانون داشته به نظر شورا ایراد وارد کرده و شورا هم حق اعتراض نسبت به این موضوع را برای خود وارد دانسته و تصمیم به اعتراض گرفته است.

انتهای پیام/83004/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول