اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت بازگشت فتنه‌گران به مسیر فتنه دیگر رحمی باقی نیست

آیت‌الله شبستری: جرم فتنه‌گران از مرحله اتهام هم گذشته و ثابت شده است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی مطالب ذکر شده از سوی فتنه‌گران که خودشان را طلبکار می‌دانند، گفت: جرم شما از مرحله اتهام هم گذشته و ثابت شده است، اگر دوباره جمعی به مسیر فتنه بازگردند دیگر رحمی باقی نخواهد بود.

آیت‌الله شبستری: جرم فتنه‌گران از مرحله اتهام هم گذشته و ثابت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت 8 دی و 9 دی در مصلای تبریز، با اشاره به مفاهیم مختلف فتنه در قرآن، اظهار کرد: در دو جای قرآن، در سوره بقره از فتنه به عنوان عملی شدیدتر و بزرگ‌تر از قتل یاد شده است.

وی افزود: فتنه سال 88 که با بهانه ادعای تقلب در انتخابات، در حقیقت برنامه‌ای از پیش تعیین شده برای  انقلاب مخملی بود با شعار ابطال انتخابات قصد براندازی نظام را داشتند و یا می‌خواستند دولتی بر سر کار بیاید که مقام شامخ ولایت را تضعیف کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: توطئه‌های استکبار علیه انقلاب قبل از پیروزی انقلاب آغاز شده بود، می‌خواستند دولت مورد نظر خود را برقرار کنند و اما زمانی که رأی نیاوردند مسئله تقلب در انتخابات را مطرح و زمینه آشوب را فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه ریشه داخلی این مسئله به سالهای 60 و 61 بر می‌گردد که منافقان خلق شکست خوردند و با قیام مسلحانه کار را به جایی نتوانستند برسانند  به همین دلیل نفاق مخفی به وجود آمد، افزود: آنها می‌خواستند با تغییر افکار مردم نوعی فاصله گرفتن از ولایت فقیه را به وجود آورند.

وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی 8 دی ماه مردم تبریز، گفت: مردم آذربایجان در همه زمینه‌های انقلاب پیشتاز بودند و در 8 دی ماه نیز راهپیمایی بی‌سابقه‌ای به راه‌ انداختند که در حماسه 9 دی مردم ایران تاثیرگذار بود.

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در 4 سال گذشته، 200 بار از فتنه نام برده‌اند، خاطر نشان کرد: این امر نشان دهنده اهمیت این موضوع است و اینکه حماسه 9 دی در مقابل فتنه 88 از اصل انقلاب هم مهمتر است، آنها می‌خواستند زحمات چند ساله انقلاب را از بین ببرند.

وی همچنین با بیان اینکه ممکن است دوباره برخی‌ها تحریک شوند و از آن سناریوها استفاده کنند، متذکر شد: این افراد باید بدانند که تا زمانی که مدیریت رهبرحکیم و فرزانه وجود دارد و این مردمی که با بصیرت در میدان هستند دیگر نمی‌توانند صحنه‌های تلخ و توطئه‌های مخملی به وجود بیاورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی افزود: در این حماسه و ایجاد بصیرت، مدیریت و درایت مقام شامخ ولایت بسیار نمونه بود و این صبر و حوصله مقام معظم رهبری باعث شد تا بصیرت و اگاهی مردم افزون‌تر شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به برخی مطالب ذکر شده از سوی فتنه‌گران  که خودشان را طلبکار می‌دانند، گفت: جرم شما از مرحله اتهام هم گذشته و ثابت شده است، جمهوری اسلامی با رأفت با شما برخورد کرد، اگر دوباره گروهی و جمعی به مسیر فتنه بازگردند، 8 و 9 دی دیگری باشکوه‌تر و با صلابت‌تر آفریده خواهد شد که دیگر رحمی باقی نخواهد بود.

انتهای پیام/60002/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول