اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر خبر داد

همایش بزرگداشت 9 دی در مصلای بوشهر برگزار می‎شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی‌ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، دوشنبه نهم دی ماه ساعت 9 صبح، در محل مصلای بوشهر برگزار می‌شود.

همایش بزرگداشت 9 دی در مصلای بوشهر برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سلمان بحرانی ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه حرکت 9 دی، خودجوش‌ترین و مردمی‌ترین حرکت در سال‌های پس از پیروزی انقلاب بود، گفت: ولایتمداری و بصیرت دینی مردم، عامل اصلی ایجاد حماسه مردمی نهم دی‌ماه در سال 88 بود.

وی ادامه داد: در این زمان مردم برای نخستین‌ بار در انقلاب از خواص جلو افتادند و نشان دادند که بصیرت مردم از جنس بصیرت خواص نیست بلکه بصیرت این مردم، بصیرت دینی است پیش از آنکه سیاسی باشد و این بصیرت منافع و مصالح نظام و مردم را در نظر می‌گیرد نه خواسته‌های گروه‌های سیاسی و جریانات خاص.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: آنها در این راستا پروژه کلان اسلام بلا مذاهب، جمهوری اسلامی منهای ولایت فقیه و به عبارتی جمهوری ایرانی را مطرح و تقویت کردند و به بهانه رأی مردم، هجمه‌هایی علیه ولایت فقیه را آغاز کرده و در تئوری و عمل نشان دادند که حتی به قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ایرانیان هم پایبندی ندارند.

وی با تأکید بر اینکه ولایتمداری و بصیرت باید در تمامی ابعاد و صحنه‌های زندگی انسان حضور داشته باشد، اذعان داشت: در هنگام بروز فتنه‌ها به ویژه زمانی که فتنه‌ها به شکل حق خودنمایی می‌کند، ولایتمداری و بصیرت بسیار کارساز و لازمه تشخیص حق از باطل و مانع از سقوط در وادی هلاکت است.

بحرانی با بیان اینکه بصیرت در آموزه‌ها و فرهنگ قرآنی، حالتی است که به انسان توانایی درک درست حقایق و تحلیل واقعیت‌ها را می‌دهد، عنوان کرد: از این رو آیات قرآنی، به مسئله بصیرت از ابعاد مختلف پرداخته است؛ زیرا با بصیرت است که آدمی موقعیت خود را می‌سنجد و نسبت به آن واکنش مناسب نشان می‌دهد و در آموزه‌های قرآنی بر این معنا تأکید شده که انسانی که در دنیا به بصیرت نرسد در هنگام مرگ و کنار رفتن پرده‌ها، به این بصیرت طبیعی دست می‌یابد که در آن زمان برای بسیاری، دیرهنگام خواهد بود؛ زیرا در مسیری قرار گرفته‌اند که دیگر راه بازگشت و تصحیح و اصلاح رفتار نیست.

بحرانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) مردم را در اسلام‌شناسی مقتدر کرد و فرمود ما می‌خواهیم انقلاب فرهنگی‌مان را به دنیا صادر نماییم و این به معنای ارسال توپ و تانک نیست، بلکه صدور انقلاب از طریق فرهنگ و آگاهی و افزایش بصیرت مردم جهان است، بیان داشت: همواره مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) جامعه را نسبت به ابعاد بصیرت معبودی، بینش سیاسی، دشمن‌شناسی، دنیای سلطه‌گر غرب با هجمه‌های فرهنگی و کمرنگ نمودن ارزش حجاب و پوشش زن در جوامع اسلامی و دیگر نقاط آگاه و مطلع می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) در ولایتمداری، یگانه دوران خود بود، تصریح کرد: بصیرت، دینداری و ولایت‌مداری از جوانان ایران اسلامی، انسان‌های نخبه و خلاق آفریده است و تدبر و تأمل در زندگی پیامبران و امامان، بهترین و مناسب‌ترین شیوه برای داشتن زندگی سالم و به دور از دغدغه است.

بحرانی با تاکید بر اینکه تهاجم فرهنگی دشمن به عنوان یکی از دغدغه‌های تمام مسئولان و دلسوزان نظام به شمار می‌رود که باید به شدت با آن برخورد کرد، گفت: با توجه به اینکه دین مبین اسلام برای هر لحظه از زندگی دنیوی و اخروی انسان پیام دارد بنابراین حرکت در مسیر نورانی اسلام خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد و در این زمینه وظیفه نخبگان، اهل فرهنگ و هنر، رسانه‌ها و صدا و سیما خطیر و حساس است و آنچه می‌تواند آینده ایران اسلامی را امیدوارتر از هر زمان کند داشتن بصیرت و امید به آینده است.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول