اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوسف مطرح کرد

مواد مخدر، عامل اصلی فروپاشی نظام اجتماعی

فرماندار خوسف گفت: مواد مخدر هدف گیرنده نهاد خانواده و عامل اصلی فروپاشی نظام اجتماعی است.

مواد مخدر، عامل اصلی فروپاشی نظام اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، مهدی فرجامی‌فرد ظهر امروز در ششمین جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر وظیفه یک دستگاه خاص نیست، بلکه یک وظیفه همگانی است و خطر آن متوجه تمام اقشار جامعه می‌شود.

وی با اشاره به همجواری شهرستان خوسف با کویر که مسیر تردد کاروان‌های ترانزیت مواد مخدر است، گفت: به دلیل آسیب‌پذیری شهرستان، مسئولان باید با سرمایه‌گذاری و تلاش مضاعف و آموزش‌های پیشگیرانه در مدارس، دانشگاه‌ها و غیره از آلوده شدن جوانان این شهرستان به مواد مخدر جلوگیری کنند.

فرماندار خوسف مواد مخدر را هدف گیرنده نهاد خانواده و عامل اصلی فروپاشی نظام اجتماعی دانست و افزود: مواد مخدر، یکی از بحران‌های بزرگ اجتماعی و تهدیدی جدی برای منطقه است که مستلزم یک هماهنگی و برنامه‌ریزی ویژه و کارآمد برای کاهش و در نهایت از بین بردن این معضل هستیم.

فرجامی‌فرد فرهنگ‌سازی و جدی گرفتن کارگاه‌های آموزشی را با توجه به پایین آمدن سن اعتیاد در سطح جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و ریشه تمامی فسادها را مصرف مواد مخدر برشمرد.

وی با اشاره به اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، خواستار تلاش جدی دستگاه‌های اجرایی برای آموزش و ارتقای دانش و آگاهی مردم در بحث مواد مخدر و برگزاری منظم و مستمر کلاس‌های آموزشی در سطح شهرستان به ویژه مناطق و روستاهای پرخطر شد.

فرجامی‌فرد اضافه کرد: دستگاه‌های ذیربط در بحث آموزش مردم در شهرستان بسیار خوب عمل کرده‌اند و تاکنون افتتاح کلینیک ترک اعتیاد شهرستان، راه‌اندازی مرکز پیشگیری از اعتیاد، برپایی نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سطح شهرستان از جمله روستاهای قلعه‌زری و خور را داشته‌ایم.

وی همچنین خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود از جمله تریبون نماز جمعه و اعزام روحانیون به روستاها و سخنرانی پیرامون معضلات و آسیب‌های مواد مخدر و فراخوان برای تشکیل NGO ها در سطح شهرستان و استفاده از ظرفیت این نهاد مردمی شد.

انتهای پیام/69020/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول