اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان فارس:

اجرای طرح محدوه ترافیک شیراز به نیروی انتظامی ابلاغ شد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: دستور اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز پس از گذشت دو سال از سوی وزارت کشور تصویب و به استانداری فارس ابلاغ شد.

اجرای طرح محدوه ترافیک شیراز به نیروی انتظامی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیروس سجادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی در مورد بایدها و نیایدها و چگونگی استفاده از خودروهای شخصی و اداری است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در سه مرحله ارشادی، زوج و فرد و اجرای کامل آن با داشتن مجوز و برچسب روی خودرو امکان‌پذیر است.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: نیروی انتظامی برای تسریع در روند اجرایی طرح ترافیک اقدام به نصب دوربین ثبت تخلف، کنترل و نظارت خودرو و جداسازی مسیرهای رفت و برگشت به وی‍ژه از میدان ولی‌عصر(عج) تا نمازی و نیز میدان امام حسین(ع) تا بسیج کرده است.

سجادیان از کمبود پارکینگ در محدوده طرح ترافیک در شمال، شمال غرب و جنوب شیراز خبر داد و افزود: با راه‌اندازی پارکینگ در محدوده ترافیک شاهد کاهش بار ترافیکی و در نتیجه رفع دغدغه شهروندان خواهیم بود.

وی بیان داشت: برای ورود دقیق خودروها به محدوده طرح ترافیک از سوی کارشناسان شهرداری شیراز مقرر شد که با نصب دوربین تعداد ترددها را مشخص کرده تا نسبت به کنترل آن‌ها اقدام شود.

فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: اجرای طرح ترافیک زوج و فرد یک برش تاکتیکی است و در زمان اجرای کامل طرح، اعمال قانون و جریمه برای رانندگان متخلف انجام می‌شود.

سجادیان اضافه کرد: اجرای طرح ارشادی ترافیک شهر شیراز از 15 دی ماه جاری آغاز و سه ماه بعد به صورت کامل اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، شهرداری شیراز و سازمان ترافیک این شهر آمادگی کامل خود را برای اجرای طرح محدوده ترافیک در این کلان‌شهر اعلام کرده‌اند.

همچنین کارشناسان مربوطه بر ضرورت اجرای کامل این طرح به خاطر مسائل زیست‌محیطی و آسایش شهروندان تاکید کرده‌اند.

متخصصان امر ضرورت افزایش هزینه ورود به مراکز شهرهای بزرگ به دلایل متعدد را گوشزد می‌کنند.

شهروندان شیرازی خواستار تعامل سازنده عوامل اجرایی با سازمان‌های فراهم کننده زیرساخت این طرح هستند و دغدغه بروز و نفوذ سلایق شخصی و وجود ضدیت‌ها در اجرای این طرح حیاتی را دارند.

انتهای پیام/ 2448/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول