اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گلستان مطرح کرد

موتورسیکلت پرخطرترین وسیله نقلیه/ افزایش 43 دوربین کنترل ترافیک در گرگان

رئیس‎پلیس راهور استان گلستان موتورسیکلت را به عنوان پرخطرترین وسیله نقلیه دانست و گفت: در سال جاری موتورسیکلت در 27 درصد سوانح رانندگی منجر به فوت مقصر بوده است.

موتورسیکلت پرخطرترین وسیله نقلیه/ افزایش 43 دوربین کنترل ترافیک در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اصغر مهری امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدت هشت سال دفاع مقدس تعداد شهدای تقدیمی برای انقلاب اسلامی 188 هزار و 15 نفر بود که اگر این را به تعداد سال‎ها تقسیم کنیم سالی 23 هزار و 500 شهید تقدیم نظام شد.

وی ادامه داد: در دهه 90 هر ساله بیش از این تعداد در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که با اقدامات انجام شده این تعداد در هر سال روند کاهشی داشته است.

مهری تأکید کرد: در سال جاری نیز این امید وجود دارد که تعداد تلفات رانندگی در کل کشور به زیر 18 هزار نفر کاهش پیدا کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان خاطرنشان کرد: کاربران ترافیکی به چند دسته تقسیم می‎شوند که می‎توان آنها را رانندگان، سرنشینان، عابران پیاده، راهسازان، خودروسازان و قانون‎گذار و مجری قانون نامید که دستگاه‎های متولی امر ترافیک، پلیس و قضات و محاکم قضایی از جمله نهادهای مجری قانون هستند.

مهری بیان داشت: هرکدام از موارد فوق وظیفه و نقشی را در امر ترافیک دارند که اگر ما بپذیریم در امر رانندگی، کشته محصول تصادف و تصادف هم ناشی از تخلف در رانندگی است در اینجا نقش عامل انسانی در سوانح رانندگی کامل مشخص خواهد شد.

وی افزود: راننده نقش بسیار مهمی در وقوع تصادف‎های رانندگی دارد و پلیس هر میزان که تلاش هم داشته باشد، اما فرهنگ رانندگی و رعایت قانون و مقررات رانندگی بهترین راه‎حل پیشگیری از وقوع سوانح رانندگی و تصادفات است.

مهری اضافه کرد: در روزهای آینده با هماهنگی‎های صورت گرفته با دستگاه‎های ذیربط مقرر شده تا تعداد 43 دستگاه دوربین کنترل ترافیک در مسیرهای گوناگون شهر گرگان به مجموعه دوربین‎های کنترل ترافیک این شهر اضافه شود که قطعا می‎تواند تاثیر بسزایی را در رفتار رانندگان در سطح شهر و در مسیرهای حادثه‎خیز و در کاهش تصادفات داشته باشد.

28 درصد کاهش کشته در شهرهای استان گلستان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان تصریح کرد: در 9 ماه ابتدای سال جاری سه هزار و 539 تصادف منجر به ترسیم کروکی داشته‎ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تصادف‎های فوتی 24 درصد کاهش، از نظر تصادفات جرحی سه درصد افزایش و از نظر خسارتی هم 463 فقره به ثبت رسیده است.

مهری اذعان داشت: در 9 ماه ابتدای سال جاری 28 درصد کاهش کشته داشته‎ایم و یک درصد هم کاهش تعداد مجروحان ثبت شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت 669 هزار برگ جریمه صادر شده که نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش داشته که 20 درصد از این اوراق جریمه تخلفات حادثه‎ساز، هشت درصد کلاه ایمنی، 28 درصد تخلف کمربند ایمنی و شش درصد تخلف استفاده از تلفن همراه بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان در خصوص وسایل نقلیه پرخطر، ابراز داشت: موتورسیکلت پرخطرترین وسیله نقلیه در شهرهای استان است، به طوری که موتورسیکلت در 27 درصد سوانح رانندگی منجر به فوت مقصر بوده و در حدود 40 درصد این تصادفات نیز درگیر بوده‎ است.

مهری در پایان عنوان داشت: همچنین در 24 درصد وقوع تصادفات جرحی موتورسوار مقصر بوده و در 38 درصد تصادفات جرحی درگیر بوده است.

انتهای پیام/83004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول