اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شهری جنوب شرق استان تهران تأکید کرد

روان‌سازی ترافیک جنوب تهران با احداث کمربندی شرق تهران

مدیر شهری جنوب شرق استان تهران خواستار تسریع در احداث بزرگراه‌های شوشتری و دولت‌آباد شد و گفت: با راه‌اندازی این بزرگراه‌ها که به عنوان کمربندی شرق تهران عمل می‌کند بار ترافیکی محدوده به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

روان‌سازی ترافیک جنوب تهران با احداث کمربندی شرق تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومی مدیریت شهری جنوب شرق استان تهران، علی‌اکبر انجمنی در این جلسه با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته با اقدامات انجام شده بسیاری از گره‌های ترافیکی محدوده باز شده است، افزود: با اتصال بزرگراه امام علی (ع) به بزرگراه‌های دولت‌آباد و شوشتری، ترافیک محدوده بسیار روان‌تر می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ عمومی یادآور شد: حمل و نقل عمومی از فرهنگ عمومی ماست و سعی ما بر این است که این فرهنگ را که از راهبردهای دکتر قالیباف شهردار تهران می‌باشد، نهادینه کنیم. 

انجمنی در ادامه با تاکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع حاکم بر منطقه بحث حمل و نقل عمومی است بیان داشت: با اقدامات ترافیکی اجرا شده آمار تصادفات جرحی کاهش یافته، ایستگاه‌های اتوبوس هوشمندسازی شده، سه پایانه منطقه ساماندهی شده و در منطقه سه محور نمونه ترافیکی داشتیم؛ همچنین در ایستگاه‌های BRT تمام عملیات مربوطه اجرا شده و دسترسی شهروندان منطقه به اولین ایستگاه تاکسی یا اتوبوس (حمل و نقل همگانی) با طی مسافت حداکثر 350 متری که مورد تاکید می‌باشد، تحقق یافته است.

سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه در شبکه بزرگراهی در دست احداث، هیچ معبری از نظر ما مهم‌تر از احداث بزرگراه‌های شوشتری و دولت‌آباد نخواهد بود عنوان کرد: احداث این بزرگراه‌ها در اولویت سال 93 قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مبحث ترافیک روان، رفع آلودگی هوا و ... از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های ما در شهر تهران است لذا می‌بایست مناطق حداقل 20 در صد از اعتبارات خود را به این حوزه اختصاص داده و توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

این گزارش حاکی است، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در منطقه، به مواردی نظیر در اولویت قرار گرفتن حوزه حمل و نقل عمومی، توجه به موضوع انسان‌محوری، واگذاری تاکسیرانی و اتوبوسرانی به امور ستادی مناطق، توجه به طرح‌های ایمن‌سازی، آرام‌سازی و کنترل موتورسواران، آموزش ترافیک در مدارس و محلات، تشکیل کمیته حمل و نقل یکپارچه در مناطق و شناسایی و احصاء مشکلات محلات و دقت نظر در به کارگیری پیمانکاران تاکید کرد.

شایان ذکر است، در این جلسه معاونان و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ارائه نقطه نظرات خود در ارتباط با عملکرد منطقه پرداختند و مهندس حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه نیز گزارشی از عملکرد 9 ماهه سال‌جاری این حوزه را ارائه کرد.

انتهای پیام/2462/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول