اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مطرح کرد

جذب 70 درصد از مهارت‌آموختگان در بازار کار

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بیش از 70 درصد از مهارت‌آموختگان این سازمان پس از گذراندن دوره‌های مهارتی جذب بازار کار می‌شوند.

جذب 70 درصد از مهارت‌آموختگان در بازار کار

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهرعلیزاده پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار کردستان در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 700 مرکز ثابت و 15 هزار آموزشگاه آزاد در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: فعالیت این تعداد مرکز و آموزشگاه آزاد به عنوان متولی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به معنی وجود یک شبکه بزرگ تولید مهارت در کشور است.

فعالیت 9 هزار مربی فنی و حرفه‌ای

این مسئول از فعالیت بیش از 9 هزار مربی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: بیش از 15 هزار نفر کادر در سراسر کشور نیروی انسانی سازمان را تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور شبکه عظیمی است که با تغییر استراتژی مبنی بر اتصال 4 حلقه آموزش، تولید، بازاریابی و فروش بسیاری از مشکلات پیش‌رو در بخش شهرک‌های صنعتی و بنگاه‌های زودبازده را برطرف می‌کند.

مهرعلیزاده با اشاره به سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشور اضافه کرد: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال مولد و پایدار بر کسی پوشیده نیست و همین امر توجه بیش از پیش به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دارد.

به گفته معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، براساس بررسی و مطالعات انجام شده، بیش از 70 درصد از مهارت‌آموختگان این سازمان پس از گذراندن دوره‌های مهارتی جذب بازار کار می‌شوند که این نشان از اثربخشی بالای مهارت‌آموزی در جامعه است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه اتصال آموزش به تولید و شروع طرح آموزش‌های تولیدمحور امکان ایجاد اشتغال در سطح کشور را فراهم می‌کند، متذکر شد: استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در این عرصه ورود پیدا کرده و توانسته با برگزاری دوره‌های آموزشی بازارمحور نظیر پرورش و تولید قارچ‌های خوراکی گام‌های موثر در ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان کردستان بردارد.

انتهای پیام/79002/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول