اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره استاندارد استان مرکزی:

55 ناقض استاندارد به مراجع قضایی معرفی شدند

مدیرکل اداره استاندارد استان مرکزی از معرفی 55 ناقض استاندارد به مراجع قضایی استان خبر داد.

55 ناقض استاندارد به مراجع قضایی معرفی شدند

سید سعید میرنظامی ‌مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در جریان بازرسی‌های کارشناسان اجرای استاندارد و امور آزمایشگاه‌ها این اداره کل از کالا و خدمات مراکز تولید و عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری، پرونده 55 ناقض قوانین استاندارد در مراجع قضایی، در نه ماه سال جاری، ثبت و پیگیری شد.

وی تصریح کرد: این پرونده‌ها در 33 فقره مربوط به تخلفات عایق‌های رطوبتی، 9 فقره در صنایع غذایی و کشاورزی، سه فقره در صنایع ساختمانی (بتن و سفال)، دو فقره در صنایع مکانیک و دو فقره در صنایع نساجی است.

مدیرکل اداره استاندارد استان مرکزی همچنین از ارائه 320 تذکر و اخطار به واحدهای تولیدی خبر داد و بیان داشت: بازرسان و کارشناسان استاندارد بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون حدود هشت هزار بازرسی و نمونه برداری از مراکز تولید و عرضه انجام داده‌اند.

میرنظامی مدنی افزود: در جریان و نتیجه این بازرسی‌ها و نمونه بردار‌‌ی‌ها به 320 متخلف برای رفع نواقص، تذکر و اخطار داده شد.

به گفته وی بازرسی‌ها و اخطارها تنها بخشی از مسئولیت این اداره کل برای بهبود سطح کیفی استاندارد کالاها و خدمات در جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از بازسازی و تعمیر و معدوم ‌سازی پنج هزار سیلندر گاز مایع خبر داد و گفت: طی بازرسی به عمل آمده از واحدهای سیلندر پرکنی این استان، پنج هزار شیر و سیلندر گاز مایع غیر قابل تعمیر و از رده خارج از میان سیلندرهای در گردش کار این شرکت، جدا سازی شد.

میرنظامی مدنی گفت: از این تعداد 240 سیلندر به دلیل بحرانی بودن شرایط معدوم و تعداد چهار هزار و 760 سیلندر به منظور بازسازی و تعمیر توقیف و تحویل مسئولین شرکت‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/87004/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول