اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون طرح تشکیل سازمان ملی استاندارد ایران:

استانداردسازی عامل رونق اقتصادی و رشد تولید ملی است

رئیس کمیسیون طرح تشکیل سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استانداردسازی محصولات ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در راستای رونق اقتصادی و رشد تولید ملی است.

استانداردسازی عامل رونق اقتصادی و رشد تولید ملی است

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: افزایش تولید ملی، رونق و توسعه اقتصادی در میادین ملی و بین‌المللی، مقابله با تحریم‌ها و رسیدن به خودکفایی در سایه ارتقاء کیفیت و استانداردسازی خدمات و کالاهای ساخت داخل امکانپذیر است.

وی استانداردسازی محصولات و تولیدات را برای افزایش کیفیت و به منظور جلب رضایت مصرف‌کنندگان و رقابت در بازارهای داخلی و خارجی مهم و ضروری دانست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: انطباق محصولات و خدمات با استانداردها تضمینی برای کیفیت، ایمنی و افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان است.

وی ابراز داشت: رقابت‌های فنی ایجاد شده برپایه استانداردها دامنه انتخاب مشتریان را گسترش می‌دهد و آنان از اثرات رقابت ایجادشده بین تولیدکنندگان سود می‌برند.

کارخانه‌ای اظهار داشت: استانداردسازی محصولات علاوه بر افزایش بهره‌وری به شفاف‌سازی یک سیستم تجارت کمک می‌کند و موجب می‌شود که تولیدکننده و مصرف‌کننده به روشنی از مشخصات و کیفیت دقیق کالای مورد معامله مطلع شوند.

وی ارتقاء کیفیت کالاهای داخلی را مهمترین راه برای رونق اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها دانست و افزود: استانداردها جزء لاینفک زندگی و پیش‌نیاز توسعه اقتصادی در کشور است و رفاه، آسایش و آرامش مردم در سایه آن میسر می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: این امر باید به عنوان یک مطالبه ملی و عمومی توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های ناظر پیگیری و نهادینه شود.

وی نگاه ملی و بین‌المللی را به مقوله استاندارد لازم و ضروری دانست و گفت: استانداردسازی باید در یک قالب متحد و هماهنگ شکل گیرد.

کارخانه‌ای ابراز داشت: نگاه‌ها و سیاست‌های بین دستگاهی و جزیره‌ای نمی‌تواند راهبرد ملی کیفیت در کشور را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه عرضه کالاهای بی‌کیفیت از سوی تولیدکنندگان جایگاهی ندارد، افزود: اگرچه ممکن است یک واحد تولیدی با کم کردن کیفیت کالا در کوتاه مدت از طریق کاهش هزینه‌ها سود ببرد اما در درازمدت با از دست دادن بازار در میدان رقابت زیان خواهد دید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خاطرنشان کرد: تولید کالاهای باکیفیت و استاندارد توسط صنایع و واحدهای تولیدی جزو حقوق مسلم مردم و مصرف‌کنندگان است و رعایت آن از طرف تولیدکنندگان از مصادیق تقوا است.

وی ارتقاء کیفیت تولیدات و خدمات را مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی در راستای رشد و توسعه پایدار کشور بسیار با اهمیت برشمرد.

کارخانه‌ای افزود: باید زیرساخت‌های توسعه کمی و کیفی کالاها و خدمات را با بازنگری در فرایند تولید شکل دهیم.

وی گفت: با استفاده از ابزار و فنون جدید همراه با طراحی، اصلاح و بازسازی صنایع و ارائه آموزش‌های مبتنی بر دانش‌های نوین، می‌توان نسبت به تولید محصولات با کیفیت تلاش کرد.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول