اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد

تخلیه و بارگیری بیش از 3 میلیون تن کالا در بندر بوشهر

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخلیه و بارگیری بیش از 3 میلیون تن کالا در بندر بوشهر در 9 ماهه امسال خبر داد.

تخلیه و بارگیری بیش از 3 میلیون تن کالا در بندر بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فتح‌الله خوشبختی صبح امروز در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: کل عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر بوشهر در 9 ماهه امسال سه میلیون و 542 هزار و هفت تن بوده که به نسبت سال گذشته 8 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در این مدت دو میلیون و 86 هزار و 24 تن محصولات غیر نفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که رشد 3 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: همچنین در این مدت یک میلیون و 455 هزار و 483 تن محصولات نفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 18 درصدی را نشان می‌دهد.

خوشبختی گفت: میزان انتقال کالا بین بنادر داخلی نیز که از بندر بوشهر صورت گرفته در مدت مذکور یک میلیون و 247 هزار و 733 تن بود که نسبت به مدت مشابه 27 درصد رشد داشته است. میزان تخلیه کالا در بندر بوشهر در 9 ماهه امسال دو میلیون و 686 هزار و 710 تن بوده که نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از کالاهای اساسی که در بندر بوشهر تخلیه می‌شود برنج است که در مدت 9 ماهه امسال 143 هزار و 839 تن برنج به بندر بوشهر وارد شده که رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: میانگین تخلیه روزانه کالا در بندر بوشهر 300 تا 400 تن بوده اما با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته این رقم اکنون به 1500 تن افزایش یافته است.

خوشبختی بیان داشت: در زمینه افزایش بهره‌وری عملیات بندری توان تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر افزایش یافته و این افزایش ماحصل برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری عملیات بوده است. در شش ماهه گذشته به طور میانگین شش کشتی بزرگ در بندر بوشهر پهلو گرفته بودند و اکثر اسکله پر شده بود.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول