اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با کنفرانس بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه صورت می‌گیرد

ارائه راهکار جامع برای احیای دریاچه ارومیه

دبیر علمی کنفرانس دریاچه ارومیه گفت: 27 و 28 بهمن ماه کنفرانس بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه برگزار خواهد شد که تلاش می‌شود راهکار جامع برای احیای دریاچه ارومیه ارائه شود.

ارائه راهکار جامع برای احیای دریاچه ارومیه

دکتر ناصر آق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: متولی اصلی کنفرانس دریاچه ارومیه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور است و مسئولیت برگزاری کنفرانس بین‌المللی نجات دریاچه ارومیه 27 و 28 بهمن ماه در ارومیه به دانشگاه ارومیه واگذار شده است.

آق ادامه داد: تفاوتی که کنفرانس آینده دریاچه ارومیه با سایر کنفرانس‌های برگزار شده دارد، تلاش برای ارائه راهکار جامع در احیای دریاچه ارومیه است.

وی با بیان اینکه این سومین کنفرانسی است که در ارتباط با دریاچه ارومیه برگزار می‌شود، ابراز داشت: نخستین کنفرانس سال 81 توسط دانشکده فنی دانشگاه ارومیه و کنفرانس دوم نیز سال گذشته با مشارکت محیط زیست و استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

آق اعلام کرد: ما تلاش خواهیم کرد سومین کنفرانس یک خروجی کاربردی دقیق، یک نقشه راه و مدلی برای احیای دریاچه ارومیه داشته باشد و یافته‌های این کنفرانس 29 و 30 بهمن ماه در تهران در حضور رئیس جمهور و سایر مسئولان کشوری ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امید است بهترین متخصصان دریاچه‌های شور داخلی و خارجی در کنفرانس شرکت کنند، افزود: از چندین متخصص برجسته از کشورهای آلمان، آمریکا، روسیه و بلژیک نیز در این کنفرانس دعوت شده تا در تحلیل مدل احیای فازبندی شده دریاچه ارومیه همکاری کرده و تجربیات خود را ارائه دهند.

آق یادآور شد: نشست‌های تخصصی متنوعی چند روز قبل از برگزاری کنفرانس برگزار خواهد شد و مهم‌ترین بخش کنفرانس نشست‌های تخصصی با همکاری متخصصان داخلی و خارجی خواهد بود که خروجی‌های اصلی خود را به دست خواهیم آورد.

وی بررسی اثرات تغییر اقلیم بر حوضه آبریز دریاچه ارومیه، بررسی اثرات بحران بر محیط زیست دریاچه ارومیه، بررسی زمین‌شناسی دریاچه ارومیه، مدیریت منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و اثرات توسعه کشاورزی بر بحران دریاچه ارومیه و اصلاح الگوی کشت را از محورهای اصلی همایش عنوان کرد.

آق افزود: آثار مخرب خشک شدن دریاچه ارومیه بر اکوسیستم اطراف و جوامع انسانی، بررسی وضعیت آرتمیا و تنوع زیستی دریاچه ارومیه، شیمی و سایر منابع اقتصادی دریاچه ارومیه و راهکارهای علمی و عملی نجات دریاچه ارومیه از دیگر محورهای اصلی مورد بحث در همایش است.

دبیر علمی کنفرانس دریاچه ارومیه تصریح کرد: ما درصدد هستیم با برگزاری نشست‌های تخصصی و فنی با حضور دانشمندان برجسته خارجی و صاحبنظران داخلی نقشه راه و روش عملی احیای دریاچه ارومیه را به‌صورت فازبندی شده در زمان مشخص به دولت تدبیر و امید ارائه دهیم.

انتهای پیام/61005/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول