اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودسر خبر داد

استقرار 28 مبلغ روحانی در طرح هجرت رودسر

رئیس تبلیغات اسلامی رودسر از استقرار 28 مبلغ روحانی برای تبیین قیام امام حسین (ع) در طرح هجرت این شهرستان خبر داد.

استقرار 28 مبلغ روحانی در طرح هجرت رودسر

حجت‌الاسلام ستار علی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با تسلیت فرا رسیدن ایام دهه سوم صفر و رحلت جانسوز پیامبراکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: ماه صفر و سفره بهره‌گیری از مجالس معنوی آن که موجب فراهم کردن ره‌توشه برای آخرت می‌شود در حال جمع شدن است.

وی از اعزام 15 مبلغ به مساجد و تکایای بدون روحانی در رودسر خبر داد و افزود: اعزام این مبلغان با هدف بیان دلایل قیام امام حسین(ع) و تبیین نهضت آن حضرت صورت گرفته است.

این مسئول به تعداد 13 روحانی مستقر در طرح هجرت رودسر اشاره کرد و متذکر شد: برپایی مراسم عزاداری و سخنرانی و ترویج فرهنگ عاشورایی از وظایف این مبلغان است.

وی با اشاره به ایام مختلف مذهبی در دهه آخر ماه صفر، تصریح کرد: تبیین مناسبت‌های دهه آخر صفر شامل تشریح فلسفه قیام عاشورا، سیره و زندگانی پیامبراکرم (ص)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) از موضوعات سخنرانی این مبلغان ذکر کرده است.

* تاثیرگذاری خانه عالم در نشر حقایق دینی

علی‌نژاد با بیان اینکه خانه عالم در ایران سابقه طولانی دارد، تصریح کرد: خانه عالم برای عالم مسجد یا امام جماعت ساخته می‌شود تا در آن سکونت کند و به تبلیغات اسلامی و تبیین احکام دینی برای مردم بپردازد.

وی نقش خانه عالم در نشر حقایق دینی توسط روحانیون را موثر دانست و افزود: روحانیون بهترین راه انتقال ارزش‌ها و معارف دینی هستند.

رئیس تبلیغات اسلامی رودسر درباره فعالیت خانه عالم در این شهرستان گفت: اکنون سه خانه عالم در مناطق شهر رحیم‌آباد، دهستان شوییل اشکور و بیجارگاه علیا از بخش کلاچای احداث و با استقرار روحانی در آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی از ساخت یک باب خانه عالم دیگر در روستای «بی‌بالان» کلاچای خبر داد و یادآور شد: این پروژه در زمینی به مساحت 250 متر و با زیربنای 120 متر مربع در حال احداث است.

علی‌نژاد، با اشاره به اینکه این خانه عالم با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است، تصریح کرد: برای اجرای این پروژه 500 میلیون ریال از منابع استانی اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی از احداث یک باب خانه عالم دیگر در قاسم‌آباد سفلی چابکسر خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبار ساخت خانه عالم تامین شده و در صورت تهیه زمین مناسب ساخت این پروژه آغاز می‌شود.

این مسئول به سه خانه عالم در روستاهای چایجان، سرولات و اوشیان چابکسر اشاره کرد و یادآور شد: خانه‌های عالم در این روستاها از محل خودیاری مردم ساخته شده است.

به گزارش فارس، شهرستان رودسر دارای 200 هیئت مذهبی و 96 هیئت کددار است.

انتهای پیام/84001/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول