اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سابق دولت‌های نهم و دهم در گفت‌وگو با فارس:

بانیان فتنه 88 شکست‌خوردگان انتخابات 84 بودند

استاندار استان‌های لرستان، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد در دوره هشت ساله دولت احمدی‌نژاد گفت: بانیان فتنه 88 شکست‌خوردگان انتخابات ریاست‌ جمهوری 84 بودند.

بانیان فتنه 88 شکست‌خوردگان انتخابات 84 بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج در آستانه نهم دی ‌ماه فرصتی پیش آمد تا با سید حسین صابری استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان و استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مدیر ارشد اجرایی استان‌های لرستان و اردبیل در دوره هشت ساله دولت احمدی‌نژاد در این خصوص سخن بگوییم.

آقای صابری در سال 88 کجا بودید و چه مسئولیتی داشتید؟

در کسوت استاندار لرستان خدمتگزار مردم این استان بودم.

بی‌مقدمه از فتنه و دلایل فتنه‌گری بگویید؟

افشای فتنه و فتنه‌گران و همچنین نیات شوم آن‌ها برای نسل جوان امروزی یک ضرورت است که باید برای بصیرت‌افزایی در میان قشر جوان و بنا به وظیفه دینی و اسلامی آن را تا آن ‌جا که ممکن است تبیین کرد.

ظاهر فتنه بهانه انتخابات و عدم رأی‌آوری دو نفر از کاندیداهای غافل و فریب‌خورده و اعتراض به نتیجه انتخابات بود،اما باطن فتنه بر می‌گردد به آن‌جا که عده‌ای دنیاپرست و منفعت‌طلب سیلی محکمی از سوی مردم دریافت کردند.

همچنان‌ که دیده‌ایم در طول بیش از سه دهه از عمر انقلاب تاکنون بیش از 30 انتخابات در این کشور برگزار شده است و در انتخابات خرداد 88 نزدیک به 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند و حضور حداکثری و 85 درصدی مردم رکوردی بزرگ برای مردم سالاری دینی در کشور بود.

شعار تقلب در انتخابات از پیش ساخته توسط بیگانگان بود و برخی از مدت‌ها قبل شعار می‌دادند اگر سلامت انتخابات تضمین شود ما می‌آییم و اگر انتخابات آزاد باشد و تقلبی هم نشود ما پیروز انتخابات هستیم.

این چنین سخنی معلوم است که برگرفته از انقلاب‌های مخملی بود و به همین خاطر روانشناسانه در کشور برای خود رنگ سبز را به عنوان نماد انتخاب کردند.

ترفندهای بیگانگان و خوش رقصی عوامل داخلی آنان نه به شش ماه قبل بلکه به سالیان قبل و به تعبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری به 10 سال قبل برمی‌گشت و با یک حساب ساده می‌توان فهمید که طراحی فتنه سبز اموی و پی‌ریزی آن به بعد از شکست فتنه تیرماه سال 78 برمی‌گشت.

چرا بسیاری معتقدند فتنه ریشه خارجی دارد؟

دلیل آن اخبار کذب و ضد و نقیض و هدایتگری رادیوهای بیگانه نظیر BBC و CNN و رادیو رژیم صهیونیستی و گویندگان ضد انقلاب و ملی‌گراها و سلطنت‌طلبان خارج‌نشین به حساب می‌آید که اگر به رسانه‌ها و جراید آن زمان و تحلیل‌ها و تفسیرها و خط‌دهی آن‌ها نگاه کنید به این نقش برجسته پی‌می‌برید.

دلیل عناد آنها با رهبری چه بود؟

به دلیل این که به رهبری نامه می‌نوشتند و از ایشان می‌خواستند که انتخابات را باطل کنند و توقعاتی این‌چنینی داشتند و هنگامی که خود را در این راه ناکام می‌دیدند رهبری را هدف قرار می‌دادند.

هدف از طرح برخی شعارها در آن زمان چه بود؟

آنها همواره از پایبندی مردم به اصول نگران بودند و یکی از اصول این ملت ایستادگی در برابر استکبار و صهیونیست بین‌الملل بود و بیش از هر چیز از هماهنگی و همبستگی محور مقاومت و رویکرد ایران اسلامی در این خصوص می‌ترسیدند و می‌دیدیم که شعار نه غزه و نه لبنان را سر می‌دادند و البته واهمه عجیبی همواره از بسیج داشته‌اند و کینه این نهاد مقدس را همواره بر دل دارند و هیچ‌گاه نتوانسته‌اند آن را پنهان کنند.

9 دی ماه را چگونه می‌توان تعریف کرد؟

9 دی انتهای صبر و تحمل ملت ایران و روز حماسه حضور و اعلام بصیرت عملی مردم ایران اسلامی بود، 9 دی‌ ماه روز تجلی قدرت ملی و روز به ثمر نشستن خون شهیدان و آغاز ثمردهی دوران اسارت اهل بیت به قافله‌سالاری زینب کبری(س) بود، 9 دی ‌ماه روز اثبات حقانیت حزب‌الله و روز غلبه بصیرت بر غفلت و خودباختگی و بیگانه‌پرستی بود، 9 دی ‌ماه روز اجتماع باشکوه عاشوراییان بصیر و آگاه در سراسر ایران اسلامی و درس عبرتی برای کسانی بود که حاضر به رعایت حق‌الناس نبودند و به رأی حداکثری مردم تمکین نکردند.

به نظر شما آثار بر جای مانده از فتنه 88 چیست؟

همانگونه که اشاره شد فتنه 88 به دلیل شکست‌های پی در پی استکبار در مواجهه با مردم و شاید هم موج بیداری اسلامی برگرفته از اقتدار ایران اسلامی بود.

فتنه در آن زمان اقتدار ملی را خدشه‌دار کرد چرا که کور سویی در دل بیگانگان به وجود آمد و شاهد بودیم که اشکال جدیدی از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اسلامی وضع و تصویب شد تا شاید مردم را از نظام خسته کنند.

هدف فتنه‌گران بیش از هر چیز انتقام‌گیری از مردم و قرار دادن آن‌ها رو در روی یکدیگر بود و به همین خاطر چند ماهی در صفوف مردم شکاف ایجاد کردند که با حماسه 9 دی طرح آن‌ها شکست خورد.

اثر جاودانه 9 دی چیست؟

بیمه شدن انقلاب در برابر فتنه‌ها تا سال‌های سال اثر جاودانه حماسه تاریخی 9 دی‌ماه است به همین خاطر باید همه ساله این روز حماسی را گرامی بداریم و جشن بگیریم چرا که زنده نگه داشتن حماسه 9 دی به مثابه زنده نگه داشتن بصیرت انقلابی مردم است.

انتهای پیام/2571/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول