اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه اجلاسیه 10 هزار شهید مازندران مطرح شد

انتخاب مناسب‌ترین مکان برای جانمایی یادمان شهدای گمنام در مازندران

مجمع نمایندگان مازندران در بیانیه اجلاسیه سرداران و 10 هزار و 400 شهید استان گفت: از شهرداری‌ها می‌خواهیم مناسب‌ترین مکان را برای ساخت بنای یادمان شهدای گمنام را جانمایی کنند.

انتخاب مناسب‌ترین مکان برای جانمایی یادمان شهدای گمنام در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی به مناسبت اجلاسیه سرداران و 10 هزار و 400 شهید سرافراز استان بیانیه‌ای صادر کرد که یک نسخه آن در اختیار دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در مازندران قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: مقارن با ایام رحلت پیامبر اعظم (ص)، شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) و سالروز شهادت عالم‌آل محمد(ص) حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) استان علوی، شهیدپرور و ولایتمدار مازندران با برگزاری اجلاسیه سرداران و 10 هزار و 400 شهید سرافراز حال و هوای ایام دفاع مقدس به خود گرفته و بانگ «می‌رود این لشکر از مازندران» در گوش‌ها طنین‌انداز شده است.

نمایندگان مازندران یادآور شدند: فرزندان برومند لشکر همیشه پیروز 25 کربلا در شاگردی درس‌های پیامبر اعظم(ص) در هشت سال دفاع مقدس خالق سلحشوری، ایثار و از خودگذشتگی‌های بی‌شماری شدند و با عزم راسخ خود به ندای «هل من ناصر» حسین زمان خمینی کبیر لبیک گفتند.

این بیانیه می‌افزاید: صفحات ارزشمند دفاع مقدس مملو از رشادت‌ها، خلوص، و ایثار جوانان خداجوی و حق‌مدار استان مازندران است که نام ایران اسلامی را در عرصه جهانی پرآوازه ساختند و امروز هم با بصیرت انقلابی و اخلاصی متعهدانه در دفاع از ولایت، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ثابت قدم هستند. 

نمایندگان مازندران گفتند: اقشار متعهد مردم ولایی و علوی استان مازندران ملهم از فرهنگ غنی عاشورا و متأثر از خط سرخ حسینی در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس حضوری انقلابی و خالصانه داشته و نقشی حماسه‌ساز ایفا کردند و همچنان وسط میدان دفاع از ارزش‌ها ایستاده‌اند.

نمایندگان مازندران در خانه ملت بیان داشتند: برگزاری اجلاسیه سرداران و یادواره 10 هزار و 400 پرستوی آسمانی بار دیگر فضای استان را معطر به شمیم دل‌انگیز راحیه خوش شهدای به حق پیوسته کرد و همه ما را متنعم به برکت همجواری به شهدا ساخت که از این بابت خدای بزرگ را شاکریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعضای مجمع نمایندگان مازندران که خود مفتخر به همراهی با خیل مردم دلداده اهل بیت عصمت و طهارت در دفاع مقدس هستند نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس را عامل استحکام و قوام نظام جمهوری اسلامی دانسته و انتظار دارند ماحصل برگزاری این اجلاسیه که میراث معنوی و انقلابی ملت مقاوم ایران اسلامی و مازندران علوی است در زندگی فردی و اجتماعی فرد فرد ما به عنوان سبک متعالی زندگی نهادینه شود.

در این بیانیه آمده است: مجمع نمایندگان مازندران با تشکر فراوان از دست‌اندرکاران برگزاری اجلاسیه به ویژه سپاه سرافراز کربلا بر این باور است که سرداران و شهدای دفاع مقدس مهم‌ترین سرمایه درون‌زای انقلاب اسلامی برای هدایت نسل جوان و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

خادمان مازندرانی ملت در مازندران یادآور شدند: ما نمایندگان مازندران در خانه ملت با تأکید ویژه بر اجرای منویات مقام معظم رهبری در حفظ و گسترش آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خواستار ساخت اماکن فرهنگی در تمامی شهرستان‌ها برای پاسداشت یاد و نام شهدا هستیم و از شهرداری‌ها می‌خواهیم مناسب‌ترین مکان را برای ساخت بنای یادمان شهدای گمنام که نماد مقاومت و ایثار جوانان برومند انقلاب اسلامی هستند را جانمایی کنند.

در پایان آمده است: بی‌شک حضور باشکوه و گسترده مردم ولایی، بصیر و انقلابی در برنامه‌های کنگره به ویژه آیین اختتامیه اجلاسیه که 12 دیماه در مصلی جمعه مرکز استان برگزار می‌شود میثاق مجددی با آرمان‌های امام راحل، منویات مقام معظم رهبری و تداوم راه شهدای سرافراز دفاع مقدس است. 

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول