اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون اسکیت:

اسکیت‌بازان نونهال پشتوانه تیم ملی هستند

رئیس فدراسیون اسکیت با اشاره به اینکه ورزش حرفه‌ای یک ورزش هزینه‌بر است اما در ورزش اسکیت به نسبت بیشتر رشته‌های ورزشی دیگر، چندان هزینه بالا نیست گفت: اسکیت‌بازان نونهال پشتوانه تیم ملی هستند.

اسکیت‌بازان نونهال پشتوانه تیم ملی هستند

فریبا محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار داشت: نخستین جشنواره اسکیت نونهالان کشور با این هدف که ورزشکاران نونهال را مانند ورزشکاران اسکیت بزرگسالان نبینیم برگزار کردیم.

وی افزود: برای اسکیت‌بازان نونهال باید برنامه‌های منحصربه‌فردی تدارک دید که در راستای رشد و تکامل حرکتی آنها باشد و به آنها آسیبی نزند اما در عین حال مفرح و شاداب باشد.

این مسئول اظهار داشت: برگزاری جشنواره و مسابقات اسکیت نونهالان کشور به گروه استعدادیاب ما کمک می‌کند تا راحت‌تر توانمندی‌های اسکیت را در رده نونهالان که آینده‌ساز ورزش اسکیت کشورمان هستند شناسایی کنند.

رئیس فدراسیون اسکیت بیان داشت: برگزاری این‌گونه مسابقات و جشنواره‌ها به گروه استعدادیاب فدراسیون کمک می‌کند تا این اسکیت‌بازان را چگونه در رشته‌های زیرمجموعه اسکیت هماهنگ کنند.

وی عنوان کرد: در نخستین جشنواره اسکیت نونهال منطقه 5 کشور که به میزبانی مازندران در شهرستان نوشهر برگزار شد بیش از 80 ورزشکار حضور داشتند که تمامی این ورزشکاران از نخبگان استان‌های خودشان هستند و در برنامه‌های کشوری بتوانیم این بچه‌ها را با توجه به استعدادشان در مسیرهای مختلف اسکیت هدایت و پرورش دهیم.

رئیس فدراسیون اسکیت با بیان اینکه ورزش اسکیت دارای 20 رشته مختلف در درون خود است گفت: در رشته فری استایل در رده بانوان نفر سوم جهان را داریم و در رده آقایان نیز نفر چهارم جهان را داریم که یک مازندرانی است.

محمدیان افزود: در اسکیت سرعت مردان نفر ششم جهان از ایران است و در سرعت بانوان هم نفر هشتم اسکیت جهان از کشورمان است و در اسکیت هاکی آسیا نیز در رده بانوان و آقایان سومی آسیا در اختیار ایران است.

این مسئول مازندرانی فدراسیون اسکیت کشورمان با اشاره به اینکه در فدراسیون جهانی اسکیت داوران نامی و مطرح ایرانی حضور دارند تصریح کرد: در رشته «رول بال» که فقط یک سال و نیم از فعالیت آن می‌گذرد صاحب عنوان قهرمانی جهان هستیم که همه اینها نشان می‌دهد شرایط برای حوزه اسکیت برون‌مرزی، توانمندی‌های بالایی در رده بانوان و آقایان داریم.

وی به سرانه هزینه برای ورزش اسکیت در کشورمان پرداخت و ابراز داشت: ورزش حرفه‌ای یک ورزش هزینه‌بر است اما در ورزش اسکیت به نسبت بیشتر رشته‌های ورزشی دیگر، چندان هزینه بالا نیست.

رئیس فدراسیون اسکیت ادامه داد: ما در رده نونهالان تلاش می‌کنیم که ورزشکاران نونهال ما به سمت کفش‌های تخصصی چند میلیونی اسکیت نروند و در حال حاضر کفش‌هایی که نونهالان در مسابقات اسکیت استفاده می‌کنند حدود 200 هزار تومان است.

محمدیان خاطرنشان کرد: ابتدا باید به فکر آموزش صحیح و علمی و اصولی نونهالان بود و مهارت‌های پایه را به آنها آموخت تا هنگامی که پس از چند سال به رده سنی نوجوانان رسیدند آن وقت بتوانند برابر با نوع رشته زیرمجموعه اسکیت که متناسب با استعداد خودشان در آن ورود پیدا می‌کنند، بتوانند کفش مورد نیازشان را تهیه کنند.

انتهای پیام/86019/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول