اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی 4 دانشگاه بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

بیانیه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت 9 دی

چهار دانشگاه بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد «دانشگاه آزاد واحد یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی استان، دانشگاه یاسوج و دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد» به مناسبت روز 9 دی بیانیه‌ای صادر کردند.

بیانیه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت 9 دی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در بیانیه مشترک بسیج دانشجویی چهار دانشگاه بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد «دانشگاه آزاد واحد یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی استان، دانشگاه یاسوج و دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد» به مناسبت روز 9 دی آمده است: مردم عزادار ایران در عاشورای سال 88 شاهد کنار رفتن نقاب دروغ و فتنه از چهره کسانی بودند که با سوءاستفاده از نام امام راحل (ره) و جایگاه آن عزیز در قلوب ملت سعی در به انحراف کشاندن راه آن یار سفرکرده داشتند.

قدرت‌طلبان در حالی هشت ماه کشور را در آتش فتنه و آشوب سوزاندند که نظر ملت را خلاف خواست خود دیدند و به همه نشان دادند، شعار مردم‌سالاری تنها برای زمانی است که رأی مردم به نفع آن‌ها باشد و در غیر این صورت، مردم توده‌های ناآگاه خوانده می‌شوند.

برای درک حماسه عظیم 9 دیِ ما مردم انقلابی ایران اسلامی باید صفحات تاریخ انقلاب اسلامی را از آن زمانی که بنده صالح خدا، حضرت امام (ره) اراده می‌کرد تا خود و مردم ایران اسلامی را به کاروان حسین بن علی (ع) در صحرای کربلا برساند برگ به برگ ورق زد و مطالعه کرد.

در کربلا، ولی خدا با 72 تن به جنگ با تمام کفار و باطل زمان خود می‌رود و در حماسه 9 دی ولی خدا با بیش از 72 میلیون تن به جنگ با تمام کفار و ستمگران زمان خود می‌رود و معلوم است که کفر و باطلی که از 72 تن شکست بخورد، در مقابل بیش از 72 میلیون تن مردم انقلابی ایران اسلامی کاری از پیش نخواهد برد.

حمله فتنه‌گران به آرمان‌های مردم انقلابی ایران اسلامی در آیین نماز عبادی سیاسی جمعه، روز قدس، 13 آبان ماه، 16 آذر، توهین و جسارت به ساحت مقدس حضرت امام (ره) و حمله به عزاداران و آتش زدن خیمه عزای سیدالشهدا (ع)، همه نشان می‌دهد که فتنه‌گران به خوبی می‌دانند که این مردم انقلابی بر مبنای دین و دینداری است که انقلاب کرده‌اند، نه اقتصاد.

به هر حال برای ادای تکلیف دینی چند مورد را یادآوری می‌کنیم:

1 ) جریان لیبرال و تجزیه‌طلب که همواره در طول تاریخ پربرکت جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای متوقف کردن این قطار پرسرعت دریغ نکردند این بار با آلت دست قرار دادن عده‌ای ساده‌لوح، دست به فتنه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرای ملت زدند، اما از آن جایی که در بین مردم انقلابی و صفوف آنها جایی نداشتند خیلی زود رسوا شدند و پاسخ فتنه‌گری را در حماسه 9 دی از مردم انقلابی گرفتند که پرچم اسلام و انقلاب را همواره به دوش کشیده‌اند و این بار هم این حماسه عظیم را به دست خودشان رقم زدند.

2 ) با توجه به اقداماتی که سران فتنه در سال 88 عامل اصلی آن بودند و طبق آیه شریفه: «وَ الْفِتْنَةُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ» فتنه جرمش از قتل بزرگ‌‌تر است. [بقره / 217]، مفسد فی‌الارض شناخته می‌شوند و باید مجازات شوند. اما با این وجود به خاطر رأفت و مهربانی نظام آنان در حصر خانگی هستند که این حصر خانگی سران فتنه یک اقدام تأمینی برای حفظ امنیت خودشان بوده و عاملان فتنه بدانند اگر می‌خواهند رأفت اسلامی در نظام ولایی نصیبشان شود باید با عذرخواهی از ملت و نظام به دامان ایران عزیز برگردند، هر چند خسارت وارده توسط آن‌ها قابل جبران نیست.

3 ) طراحی دیدار هیئت اروپایی با دو عامل محکوم فتنه 88 توسط هر مسئولی که صورت گرفته، از نظر مردم مسلمان ایران پذیرفتنی نیست و با آرمان‌های حماسه 9 دی همخوانی ندارد.

4 ) وجود و بقای انقلاب به دین و دینداری مردم بستگی دارد، پس هر چیزی که بتواند انسان را به غفلت بکشاند، می‌تواند از اسباب مبارزه سیاسی با انقلاب اسلامی واقع شود.

یعنی هرچیزی که بتواند بنیان دینداری را سست کند، فی‌نفسه می‌تواند در خدمت مبارزه با انقلاب اسلامی که بر اصل در عینیت، دیانت و سیاست استوار است، واقع شود. (شهید مرتضی آوینی)

در پایان لازم به ذکر است:

با کمی کنکاش به این مسئله پی خواهیم برد که عاملان اصلی فتنه 88، خواصی بودند که در واقع عوام‌ترین افراد بوده‌اند، اما از آنجا که به آنان فرصت جولان، تحرک و مدیریت در کشور داده شده بود، بعدها نیات و اقدامات آن‌ها در سال 88 برملا شد که قصد زدن چه ضربه‌ای به نظام جمهوری اسلامی را داشته‌اند.

حال با توجه به آیه شریفه: «وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَکُونَ فِتْنَةٌ و با آنان کارزار کنید تا دیگر فتنه‌‌ای نباشد (بقره/ 193 و انفال / 39»، به دولت محترم گوشزد می‌کنیم که باید به سابقه وزرا و میزان پایبندی آنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای شود تا در سال‌های آتی با مشکل و بحرانی همچون فتنه 88 رو‌به‌رو نشویم.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های یاسوج، علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، پیام‌نور و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج 

انتهای پیام/2571/غ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول