اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

ملت برای همیشه از سران فتنه متنفر است

امام جمعه باشت با تاکید بر این موضوع که سران فتنه مورد تنفر ملت ایران هستند، گفت: سران فتنه و افرادی که در سال 88 فتنه‌گری کردند بدانند که ملت ایران به آنان اجازه نخواهند داد که دوباره بازگردند.

ملت برای همیشه از سران فتنه متنفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌‌الاسلام عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت با توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و توجه به اوامر الهی اظهار کرد: از بزرگترین و مهمترین نتایج حاصل از تسلیم در برابر اوامر و نواهی الهی بر بشریت به دست آوردن سعادت، خوشبختی و آرامش هر دو دنیا است.

امام جمعه باشت در بحث گناه شناسی به گناه کم‌فروشی در اسلام پرداخت و گفت: کم فروشی از گناهان کبیره در دین اسلام است که در نهی از یک سوره از قرآن کریم به نام "مطففین" اختصاص داده شده است.

 وی در ادامه به تشریح این گناهان برای نمازگزاران پرداخت و در این خصوص ابراز کرد: خطاب این سوره و بحث این گناه به عموم مردم بازگردانده می‌شود اما در این میان بازاریان و اهل کسب و کار باید توجه بیشتری داشته باشند که کار و فعالیت آنان با این گناه بزرگ الهی همراه نشود.

 عبودی ادامه داد: صراحت قرآن کریم در رابطه با عذابی که دامنگیر اهل کم‌فروشی بوده به حدی است که اهل بیت(ع) بارها بر نهی این گناه کبیره بر امت خود تاکید کرده‌اند.

وی با نقل روایتی از ائمه (ع) ابراز کرد: در هر جای از قرآن کریم که کلمه "ویل" آورده شده است خطاب خداوند متعال کفار قرار دارند بنابراین وای بر کم فروشان که در آیات الهی آورده شده است کم فروشان را در زمره کفار قرار داده که مستحق بدترین عذاب‌ها و عقاب هستند.

 خطیب جمعه باشت در ادامه سخنان خود در بحث گناه‌شناسی متذکر شد: اگر این گناه کبیره در جامعه ترویج پیدا کند یقینأ مردم آن جامعه به عذاب‌های بزرگی دچار خواهند شد همان گونه که در روایات ما بسیار ذکر شده که یکی از عواقب نپرداختن زکات قحطی و نباریدن باران رحمت الهی بر بندگان است.

 خطیب جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته به مناسبت‌های پیش رو پرداخت و به مناسبت  26 آذرماه همزمان با آغاز هفته راهداری اشاره کرد و گفت: این هفته را بر عموم زحمت‌کشان اداره راهداری تبریک می‌گوییم که با تلاش فراوان خود عملکرد خوب و شایسته تحسین را انجام داده‌اند و در این راه با وجود کمبود فراوان به لحاظ تجهیزات و اعتبارات شاهد اقدامات خوبی از این افراد بوده‌ایم.

 امام جمعه باشت در سخنان خود در خطبه دوم به مرسوم شدن فرهنگ اشتباه «فرزند کمتر زندگی بهتر» اشاره کرد و گفت: این فرهنگ اشتباهی است که از کوتاهی مسئولان محقق شده و هم اکنون همه افراد و مسئولان موظف‌اند در راستای جبران این رسم اقداماتی چون فراهم کردن شرایط و تسهیلات انجام دهند.

 وی همچنین به مناسبت چهارم دی‌ماه اشاره و خاطرنشان کرد: میلاد عیسی مسیح را تبریک می‌گوییم و اعلام می‌داریم که ما شیعیان معتقد بر تمامی انبیاء الهی بوده و مسیح تنها مختص به مسیحیان نیست.

 عبودی خطاب به مسیحیان اظهار کرد: مسیحیت در دنیای امروز فریب خورده چرا که عیسی مسیح مهربان، دوستدار بندگان الهی و خواهان صلح در جهان بود و این چیزی است که ما هم اکنون از سوی کلیسا نمی‌شنویم.

 وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر این موضوع که سران فتنه مورد تنفر ملت ایران هستند، گفت: سران فتنه و افرادی که در سال 88 فتنه‌گری کردند بدانند که ملت ایران به آنان اجازه نخواهند داد که دوباره بازگردند و تاکنون نظام با آنان با رأفت و مهربانی بسیار رفتار کرده وگرنه آنان مستحق رفتاری دیگر بودند.

 امام جمعه باشت متذکر شد: خطاب ما افرادی است که حامی فتنه‌گران بوده‌اند نه افرادی که به آنان رأی دادند.

انتهای پیام/82007/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول