اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

اصفهان رتبه 28 را در منابع ملی و رتبه دوم را در مالیات دارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان رتبه 28 را در منابع ملی و رتبه دوم را در مالیات دارد.

اصفهان رتبه 28 را در منابع ملی و رتبه دوم را در مالیات دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید احمدعلی عاملی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن درگذشت رحلت استاد پرورش مرد نستوه و انقلابی و چهره‌های تأثیرگذار سالهای عضویت در صحنه‌های مختلف، اظهار داشت: سالها بود که اقتصاد کشور از کسری بودجه متاثر و رنجور بود و عدم بهره‌وری مناسب، تعطیلی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نبود نظارت حتی در حد ظاهری در منابع و مصارف بودجه و بسیاری از متغیرهای دیگر منجر به تابعی شد که در سالهای گذشته میانگین آن بهره‌مندی کشور،اقتصاد و توسعه، رشد اقتصادی فقط در اجرای طرح‌ها تنها از 12 درصد توان اجرایی کشور بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی منفی سالهای گذشته یکی از آثار شوم آن است، ادامه داد: رشد اقتصادی  منفی، سه ونیم میلیون نفر بیکار، بیش از پنج میلیون نفر دانشجوی جویای کار در رشته‌ای مختلف یکی از محصولات آن و یکی از هزینه‌ فرصت‌های اشتغال و توسعه صادرات کشور چین، هند است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رشد اقتصادی حداقل تک رقمی در حدی است که فقط به حفظ سطح اشتغال منجر می‌شود، خاطرنشان کرد: کاهش ارزش پول ملی منشا تورم، بیکاری و کاهش مستمر رشد اقتصادی به خصوص در شرایطی خاص و بدون برنامه ریزی های صادراتی است.

وی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی اعلام کرده است که در دولت قبلی، هزینه هر واحد رشد اقتصادی 500 درصد هزینه ارزی این رشد نسبت به دوره‌های قبلی خود بوده است، تصریح کرد: کسانی که داعیه برقراری عدالت اجتماعی داشتند با دست‌آمیز و کاهش شکاف طبقاتی و نیز استفاده از رانت‌های حمایتی چنین بر سر اقتصاد ملی و ملت بزرگوار ایران آوردند.

عاملی ادامه داد: بالاترین نرخ سرمایه‌گذاری در بخش های مولد آن هم در شرایط جنگ با نرخ نفت بشکه‌ای هشت دلار از دیگر رکوردهای اقتصادی آن دوران بود که یکی از دلایل بارز و شاخص آن تخصیص منابع ارزی شفاف توسط مجلس شورای اسلامی وقت بود.

وی اضافه کرد: پایین بودن نرخ تورم و نقدینگی و بالاترین نرخ اشتغال را از رکورد های اقتصادی دوران جنگ بود که نقطه امید اولیه برای بهبود اقتصاد پیش‌روی کشور، ترکیب اولین بودجه تدوین شده توسط اصحاب پاستور است.

*اصفهان قابلیت استفاده از سایر انرژی‌های جدید را دارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این استان بیش از 300 روز آفتابی داریم و از وزش های بادهای غربی و شرقی در اکثر نقاط استان بهره مند هستیم، ابراز داشت: انتظار می‌رود مسئولان نسبت به استفاده از این انرژی اقدام کنند و با فعالیت‌های مدنی- ملی خود فرصتی ایجاد کنند که از اعتبارات حامل انرژی‌های بودجه سال 93 سهم قابل توجهی به استان اصفهان اختصاص یابد تا شاهد اثرات مثبت آن بر اقتصاد و بهبود محیط زیست استان و کشور باشیم.

عاملی با قدردانی از تهیه بودجه شهر و پیگیری‌های مستمر و تعادل نسبی بودجه و جهت‌گیری عدالت‌محوری، اظهار امیدواری کرد: امید است با توجه بیشتر به مناطق محروم در اصفهان متمدن نقطه محرومی نداشته باشیم.

* شهرداری ایجاد شبکه تراموا را در برنامه کاری خود قرار دهد

وی با بیان اینکه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان، شهردار و کمیسیون حمل و نقل شورا، با در نظر گرفتن شرایط مناسب شهر اصفهان و مزیت‌های نسبی و کافی در این شهر، طراحی و برنامه‌ریزی و بودجه لازم جهت احداث و ایجاد شبکه «تراموا» را در دستور کار خود قرار دهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان  در خصوص طرح‌های نیمه تمام  واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی، عنوان کرد: اصفهان به شهر سرمایه‌گریز معروف شده است  و سالهاست که اصفهان ستیزی در تهران حادث شده است، چنانکه به نوعی در استان هم اصفهان ستیزی گرفته است.

وی در راستای صحبت‌های حمید فولادگر نماینده مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: شورای نگهبان طی نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که جایگاهی با عنوان معاونت نظارت مجلس بر دستگاه‌های اجرایی در قانون وجود ندارد و ر حال حاضر آقای مظفر معاون نظارت مجلس است.‌

عاملی با اشاره به اینکه بودجه ملی به واسطه تقدم رتبه‌ای سطح کلان نسبت به مناطق و بخش ها، شهرها و مخصوصا کلانشهرها و استانها آثار خود را به صورت برون‌زا بر بودجه‌های آنها تحمیل می‌کند، اذعان داشت: راه‌حل مناسب برای بخش‌ها و مناطق این است که پیامدهای بودجه ملی بر سرنوشت منطقه یا استان و شهرهای مربوطه را عالمانه سنجیده و متناسب با مزیت‌های نسبی خود در تدوین و پیشنهاد بودجه تاثیرگذار بوده و در مبادی تصمیم‌گیری در دولت و مجلس رصد نموده و دفاع کرده  و سعی در تصویب نهایی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه در این دوره استان اصفهان از استاندار مجرب، متخصص و دردآشنای بحرانها و نمایندگان کارآمد و تأثیرگذار در سرنوشت کشور و منطقه و استان بهره مند است، اذعان داشت: در این مسیر لازم است از آنچه بر سر کشور و به خصوص تهران آمده عبرت بگیریم، وی ادامه داد: باید از آنچه که بودجه و شیوه‌های هزینه کرد آن بر سر کشاورزی و صنعت و بخش های مولد آورد ، درس گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: باید از آنچه که تهران و کشور از دست داد مانند پایین آمدن فرهنگ کار و افول تولید در اکثر بخش ها و رشد بی رویه نامولدها، رشد قارچ گونه بانکها و موسسات مالی و اعتباری ضد تولید، سهل انگاری‌رانتی ، مصرف‌گرایی و الگوهای مصرف نادرست و مخرب عبرت بگیریم.

* اصفهان در منابع ملی رده 28 است، اما در مالیات رتبه دوم را دارد

عاملی با بیان اینکه در بودجه ملی امسال باید آسیب‌های گذشته را ترمیم کنیم، اضافه کرد: رویکرد، تولید گرائی آن و اهمیت بیشتر به بخش‌های آسیب دیده مولد باید مدنظر باشد.

وی، تمدن و آبادی شهر اصفهان را مرهون مسلط و قالب بودن فرهنگ کار دانست و گفت: معیار و شاخص های تمدن اصفهان بر همه آشکار است که عبارتند از شاخص رتبه نخست در پرداخت مالیات در کشور و حتی بیش از استان تهران و این در شرایطی است که بهره‌مندی استان اصفهان از منابع ملی در رده 28 الی 30 است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، رشد متعادل و اعتبارات جاری و عمرانی را از دیگر اقدامات مثبت شهرداری عنوان کرد و افزود: تحقق و اجرای 120 درصدی بودجه شهر یعنی شهرداری اصفهان از دیگر افتخارات شهر اصفهان است که در مقایسه با اجرای طرح‌های ملی رتبه ممتازی دارد و آنچه در بودجه کشور سالها به عنوان کسری بودجه وجود داشته است در این شهر نداشته‌ایم.

* سهم اصفهان از آلاینده‌های زیست محیطی با سهم این استان از تولید ناخالص ملی برابر نیست

عاملی متذکر شد: با این رویکرد هم بخشی از مشکلات کشور به راحتی حل شده، معضل بیکاری در این استان روند نزولی خواهد گرفت و از فرهنگ بالای کار و بهره وری در این استان در جهت توسعه ملی بهره‌برداری می‌رسد..

وی با اشاره به اینکه سهم اصفهان از آلاینده‌های زیست محیطی با سهم این استان از تولید ناخالص ملی برابر نیست، یادآور شد: یکی از راهکارها برای فائق آمدن بر این معضل علاوه بر پیگیری دریافت خسارت زیست محیطی به عنوان قدرالسهم هزینه رفع آلودگی محیط زیست ، سرمایه گذاری در صنایع پاک است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان با بیان اینکه به این نکته بایستی در بودجه توجه ویژه کرد، گفت: افزون بر این بایستی با مد نظر داشتن امتیازات استان نسبت به ترغیب سرمایه بخش خصوصی در استان‌های دیگر برای ورود به این منطقه نیز اقدام کرد.

انتهای پیام/63012/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول