اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

پالایشگاه اصفهان عوارض 3 ساله خود را به شهرداری پرداخت نکرده است

شهردار اصفهان با بیان اینکه پالایشگاه 200 هکتار طرح توسعه‌ای داشته است، گفت: پالایشگاه اصفهان عوارض سه ساله خود را نتوانسته است پرداخت کند.

پالایشگاه اصفهان عوارض 3 ساله خود را به شهرداری پرداخت نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان سالانه میلیاردها تومان به مساجد کمک می‌کند، اظهار کرد: در برنامه اصفهان 95 نیز ردیف‌های متعددی برای وقف و کمک به مساجد اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل خط یک مترو اصفهان هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: مقرر شده است که معادل 3.7 میلیارد دلار برای کل قطارشهری پنج کلانشهر کشور اختصاص پیدا کرده است که از کل این بودجه 111 میلیارد تومان برای قطار شهری اصفهان در سال آینده در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در بودجه کشور 20 میلیارد تومان برای پروژه بهشت‌آباد اختصاص یافته است، تصریح کرد: پیش‌بینی شده است که برای لوله‌گذاری به یزد از طریق منابع زاینده‌رود 50 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود که با این وجود معلوم نیست در آینده چه بلایی سر آب زاینده‌رود می‌آید.

*دولت 260 میلیارد تومان به شهرداری اصفهان بدهکار است

وی گفت: بودجه کمکی دولت از خدمات و عوارض و نیز ارزش افزوده سهم 40 درصدی بوده و این در حالی است که دولت 260 میلیارد تومان به شهرداری اصفهان بدهکار است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه دولت هر سال ردیف بودجه‌ای در این خصوص اختصاص می‌دهد که تاکنون محقق نشده است، ادامه داد: نکته قابل تامل دیگر اینکه سه سال است که پالایشگاه عوارض آلایندگی را به شهر اصفهان پرداخت نکرده است.

*پالایشگاه 200هکتار توسعه پیدا کرده است/ پالایشگاه سه سال عوارض را پرداخت نکرده است

وی با بیان اینکه 200 هکتار از اراضی اطراف پالایشگاه برای توسعه اختصاص داده شده است، بیان کرد: بیشترین تولیدات پالایشگاه با استفاده از سوخت مازوت است و این در حالی است که قرار بود چهار هزار میلیارد تومان توسعه پالایشگاه به منطقه سجزی منتقل شود اما در همان منطقه گسترش پیدا کرد.

شهردار اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره هفته وقف در خصوص مصلی اصفهان خاطر نشان کرد: شهرداری 30 میلیارد تومان در خصوص مجوز پروانه ساخت مصلی طلبکار است اما طلب خود را هنوز مطالبه نکرده است.

وی افزود: شهرداری در خصوص حمایت و نیز همکاری با اوقاف بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مجوز 100 متر تجاری رایگان را نیز برای مساجد شهر صادر می‌کند.

*میراث فرهنگی طرح سرمایه‌گذار زمین‌ اطراف منارجنبان را قبول نکرده است

سقائیان‌نژاد همچنین در خصوص زمین مجاور منارجنبان که مدتی است رها شده است، عنوان کرد: طرح سرمایه‌گذار هنوز مورد تایید میراث فرهنگی قرار نگرفته است به همین منظور هنوز اقدامی در اطراف منارجنبان انجام نشده است.

وی در مورد مساجد تخریبی که بعضاً وقف هستند،یادآور شد: شهرداری تمامی این موارد را در شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس با واگذاری زمین اقدام می‌کند.

شهردار اصفهان با اشاره به تشکیل کمیته‌ای مشترک میان شهرداری و اوقاف اصفهان گفت: لازم است با تشکیل کمیته‌ای مشترک و برقراری تعامل مشکلات مربوط به اراضی موقوفه هادی گل، برج جهان‌نما، باغ فدک، میدان امام علی(ع)، علی بن سعد و پایانه باقوشخانه در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/63012/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول