اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات گیلان:

رودخانه‌های گیلان شرایط مهاجرت‌پذیری ماهیان را ندارند

مدیرکل شیلات گیلان گفت: 55 رشته رودخانه گیلان شرایط کافی برای مهاجرت‌پذیری ماهیان و بازماندگی ماهیان تکثیر شده را ندارند.

رودخانه‌های گیلان شرایط مهاجرت‌پذیری ماهیان را ندارند

حجت سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی بحث بازسازی و تکثیر ذخایر دریای خزر را از برنامه‌های مهم شیلات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان و فرمانداران شهرستان‌های ساحلی گیلان می‌توانند در زمینه بازسازی ذخایر ماهیان خزر همکاری کنند، اظهار کرد: برای تکثیر ماهیان از این مسئولان کمک می‌طلبیم.

مدیر کل شیلات گیلان با اشاره به رهاسازی ماهیان دریای خزر در رودخانه‌های استان تصریح کرد: هر ساله میلیون‌ها قطعه انواع بچه‌ماهیان خاویاری از طریق تکثیر مصنوعی برای بازسازی رهاسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 200 میلیون قطعه رهاسازی شده بودند، تصریح کرد: امسال با 23 درصد کاهش تعداد حدود 43 میلیون قطعه بچه‌ماهی رهاسازی شده است.

سعیدی بازماندگی ماهیان استخوانی بر اثر رهاسازی در رودخانه‌ها را 7 درصد و ماهیان خاویاری را نیز 3 درصد اعلام کرد.

وی یادآور شد: 55 رشته رودخانه در گیلان وجود دارد که هیچ‌کدام از انها شرایط کافی برای مهاجرت‌پذیری ماهیان را ندارند و توانمندی خود را در این زمینه از دست داده‌اند.

به گفته این مسئول، صید با تکثیر نسبت مستقیم دارد و با هم مربوط هستند.

وی خواستار تقویت رودخانه‌ها و مدیریت آنها از دستگاه متولی شد و خاطرنشان کرد: در صورتی که شرایط آلودگی و نامناسب رودخانه‌ها به همین وضعیت فعلی باقی بماند اگر میلیاردها قطعه بچه ماهی تولید کنیم بازماندگی ندارند و تاثیر آن از بین می‌رود.

انتهای پیام/2300/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول