اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه خبر داد

آزاد سازی 50 هزار هکتار از جنگل‌های دست‌کاشت بشرویه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه گفت: 50 هزار هکتار از جنگل‌های دست‌کاشت این شهرستان به منظور تعلیف دام دامداران آزاد سازی شده است.

آزاد سازی 50 هزار هکتار از جنگل‌های دست‌کاشت بشرویه

رضا مقیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: این اقدام به منظور کاهش اثرات خشکسالی و کمک به دامداران منطقه برای دامداران با پروانه مرتع‌داری آزاد شده است.

وی مدت آزاد سازی این مراتع را بیش از دو ماه اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت 15 هزار و 267 واحد دامی با توجه به تعیین ظرفیت انجام گرفته از علوفه زیر اشکوب تاغزارها استفاده خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی بشرویه متذکر شد: علاوه بر گونه‌های یکساله که در زیر اشکوب درختان مورد تعلیف قرار می‌گیرند بذر‌های تاغ بهترین منبع تامین علوفه دامداران می‌باشند.

مقیمیان ارزش علوفه‌ای بذر تاغ را 80 درصد جو عنوان کرد و افزود: بر همین اساس استفاده از این مراتع در زمانی که دامداران از چرای مزارع بی‌بهره هستند نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: میزان علوفه قابل برداشت از 50 هزار هکتار مراتع آزاد سازی شده معادل 3 میلیون و 298 کیلو گرم تعیین که ارزش اقتصادی آن بیش از 16 میلیارد و 160 میلیون ریال برآورد شده است.

این مسؤول تاکید کرد: تامین علوفه دام و کمک به دامداران، احیای عرصه‌های منابع طبیعی، تثبیت شن‌های روان، کاهش روند بیابان‌زایی، احیا و اصلاح مراتع، افزایش پوشش گیاهی و بهبود وضعیت زیست محیطی از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/69006/خ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول