اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد:

منطقه نمونه گردشگری هفت‌حوض توسعه می‌یابد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در سال 92 اعتباری بالغ بر 1.2 میلیارد تومان برای منطقه نمونه گردشگری هفت حوض در نظر گرفته شده گفت: این رقم می‌تواند توسعه وسیعی در حوزه منابع طبیعی داشته باشد.

منطقه نمونه گردشگری هفت‌حوض توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منطقه هفت حوض در جنوب شرقی مشهد با عرصه 2 هزار و 245 هکتار در 6 کیلومتری جاده خلج به سمت روستای مغان واقع شده است.

با توجه به طبیعی بودن و داشتن هفت حوضچه طبیعی در سال 1380 این منطقه با اقبال عمومی شهروندان روبه‌رو شد و در سال 87 طی سفر هیئت دولت به مشهد این منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب رسید.

در سال 89 حدود 90 سهام این منطقه به شهرداری و 10 درصد به شرکت توسعه گردشگری همیاری‌ها واگذار و از آن زمان توسعه، عمران و بهره‌برداری از این منطقه به طور قانونی صورت می‌گیرد.

در همین راستا مجمع عمومی شرکت توسعه گردشگری هفت حوض با حضور شهردار و معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد برگزار شد.

محمدرضا حسین‌نژاد، معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد  ظهر امروز در این نشست گفت: پتانسیل‌هایی در منطقه از لحاظ توپوگرافی و جغرافیایی وجود دارد و با توجه به خلأهایی که در ورودی شهر مشهد وجود دارد، توسعه این منطقه ضروری است.

به گفته وی، این منطقه در ورودی شرقی مشهد واقع شده و با توجه به اینکه سازمان پایانه‌های مسافربری و فرودگاه و از طرفی حرم مطهر رضوی در این ورودی قرار گرفته‌اند و همچنین این منطقه در مسیر جاده ولایت قرار دارد، بنابراین این منطقه پتانسیل خوبی برای اسکان زائران دارد.

حسین‌نژاد تصریح کرد: همچنین از پتانسیل‌های منطقه گردشگری هفت‌حوض، همجواری با جاده ولایت و سد طرق است که قابلیت‌های خوبی برای بهره‌برداری طرح‌های بلندمدت را نشان می‌دهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با بیان اینکه این منطقه با داشتن 2 هزار و 240 بوستان طبیعی و 4 هزار و 482 هکتار فضای سبز پشتیبان طرح کمربند سبز است، یکی از مهم‌ترین مباحث زیرساختی این پروژه را تصویب طرح جامع دانست و افزود: یکی از خلأهایی که در پروژه هفت‌حوض وجود دارد بحث آب، آنتن‌دهی موبایل و اتصال دیتا رادیویی است.

حسین‌نژاد ادامه داد: در راستای توسعه فضای سبز منطقه هفت‌حوض 22 هزار نهال کاشته شده که پیشرفت فیزیکی 90 درصد داشته است.

به گفته وی، همچنین محوطه‌سازی منطقه، اتصال آب از فشارشکن سد، آبیاری قطره‌ای، احداث پارک کودک، زمین‌های ورزشی و آلاچیق از دیگر فعالیت‌های پیگیری شده در منطقه هفت‌حوض است.

وی با بیان اینکه در سال 92 اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده که می‌تواند توسعه وسیعی در حوزه منابع طبیعی داشته باشد، افزود: به همین منظور به دنبال اعتبارات بیشتر برای این پروژه هستیم و در همین راستا 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برای سال 93 برآورد هزینه شده است.

سیدصولت مرتضوی شهردار مشهد نیز گفت: تملک اراضی در گام نخست در حوزه اصلی این طرح قرار دارد و سرعت توسعه و به بهره‌برداری رسیدن این منطقه یکی دیگر از مباحثی است که باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری بر اساس اولویت‌بندی این پروژه را پیگیری خواهد کرد؛ ضمن اینکه سازمان عمران و مسکن شهرداری نیز در راستای گسترش این طرح یاری‌رسان پروژه خواهد بود.

انتهای پیام/2202/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول