اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

قیمت خرید تضمینی چغندر قند به ازای هر تن 2 میلیون و 100 هزار ریال

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: قیمت خرید تضمینی برای سال زراعی 92، 93 به ازای هر تن چغندر قند با عیار 16 درصد به مبلغ 2 میلیون و 100 هزار ریال تعیین شده است.

قیمت خرید تضمینی چغندر قند به ازای هر تن 2 میلیون و 100 هزار ریال

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه قادر مختاری صبح امروز در جلسه بررسی علل عدم تحویل بخشی از چغندر قند تولیدی به کارخانه‌های قند آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات ساختمان شماره یک سازمان جهادکشاورزی و با حضور معاونان سازمان و مدیران کارخانه‌های قند استان برگزار شد، اظهار داشت: بالا بودن هزینه های تولید، طولانی بودن دوره بهره‌برداری و اشتغال زمین‌های تحت کشت چغندر قند و در نتیجه عدم امکان کشت‌های پاییزه باعث شده که امسال تعدادی از کشاورزان تمایل به فروش محصول خود به خارج  از آذربایجان غربی را داشته باشند.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه‌های قند استان از اوایل دی ماه امسال، تصریح کرد: با توجه به نقش فعالیت کارخانه‌های قند در تولید و اشتغالزایی در منطقه، ساماندهی و ایجاد تعادل بین تولید و جذب محصول، از جمله ضروریاتی است که باید به آن توجه اساسی شود.

مختاری اضافه کرد: در راستای برون رفت از بحران کمبود آب دریاچه ارومیه و به دلیل بالا بودن نیاز آبی این محصول، برنامه‌ریزی برای افزایش تولید در واحد سطح و افزایش راندمان تولید در اراضی زیر حوزه دریاچه ارومیه، یکی از مهم‌ترین اقدامات و سیاست‌های سازمان برای ساماندهی کشت محصول چغندر قند است.

مختاری افزود: در راستای افزایش بهره‌وری و افزایش تولید در واحد سطح با در نظر گرفتن کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری، چغندر کار نمونه استانی از بوکان با بهره‌گیری از توصیه‌های کارشناسان مدیریت ترویج و به کارگیری روش‌های نوین علمی توانست تولید این محصول را در سطح 40 هکتار از میزان 165 تن در هر هکتار به میزان 185 تن در هکتار برساند.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای کشت چغندر قند برای سال زراعی 92، 93 در سطحی نزدیک به 24 هزار هکتار در سطح استان است، خاطرنشان کرد: طبق توافق انجام شده با مدیران کارخانه‌‌های قند استان با توجه به رعایت تناوب زراعی، ظرفیت اسمی کارخانه‌های موجود و توانایی آن‌ها در تحویل به موقع چغندر قند، این محصول براساس برنامه کشت تدوین شده به میزان یک میلیون و 190 هزار تن در سال زراعی 92، 93 کشت و تولید خواهد شد.

وی گفت: قیمت خرید تضمینی برای سال زراعی 92، 93 به ازای هر تن چغندر قند با عیار 16 درصد به مبلغ 2 میلیون و 100 هزار ریال تعیین شده است.

انتهای پیام/61001/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول