اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کشاورز کاشمری

چغندر قند 14 کیلویی در کاشمر برداشت شد

یک کشاورز کاشمری پس از سه دهه فعالیت کشاورزی موفق به تولید و برداشت چغندرهایی با وزن 8 تا 14 کیلوگرم شد.

چغندر قند 14 کیلویی در کاشمر برداشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محمد حسنی که پیش از این در سال گذشته موفق به تولید شلغم‌هایی با وزن 3 تا 6 کیلوگرم شده بود، امسال نیز در همان زمین زراعی اقدام به کشت چغندر قند کرد و هم اکنون نیز چغندرهای تولید شده این کشاورز کاشمری بین 8 تا 14 کیلوگرم وزن دارد.

معاون جهاد کشاورزی کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: آبیاری منظم و کافی، استفاده از کود حیوانی، تراکم کم و حاصلخیز بودن زمین از مهم‌ترین دلایل افزایش وزن چغندر در این زمین شده است.

منوچهر احمدنژاد با اشاره به اینکه این کشاورز سال گذشته با تولید شلغم‌های 6 کیلویی رکورد جالبی را در برابر وزن طبیعی شلغم که بین 150 تا 250 گرم است، رقم زده، خاطر نشان کرد: در حال حاضر متوسط وزن یک چغندر بین 1.5 تا 2 کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه چغندر مملو از فیبر است که موجب کاهش فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی، کند شدن روند زوال عقل، مبارزه با سرطان و افزایش استقامت بدنی می‌شود، خاطرنشان کرد: اکثر فواید چغندر ناشی از سطوح زیاد مواد مغذی آن است، به‌طوری که مواد مغذی موجود در هر گرم چغندر بیش از 20 برابر اغلب سبزیجات است.

انتهای پیام/2202/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول