اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی قاینات خبر داد

برداشت بیش از 3200 تن چغندر قند در قاینات

مدیرجهاد کشاورزی قاینات گفت: برداشت 3 هزار و 280 تن چغندرقند از یک‌هزار و 24 هکتار زمین زیرکشت این محصول در قاینات آغاز شد.

برداشت بیش از 3200 تن چغندر قند در قاینات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجندٰ، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند، محسن رئوفی اظهار داشت: برداشت چغندرقند در سال زراعی جاری به سبب وجین به موقع، استفاده از بذر و کودهای ریزمغذی و افزایش سطح زیرکشت مکانیزه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت 152 بهره‌بردار چغندر در قاینات افزود: بیشتر مناطق چغندرکاری این شهرستان مربوط به شهرهای نیمبلوک، خضری دشت‌بیاض، دشت‌های اسفدن، آفریز، چاهک موسویه، تیقاب و سده است.

مدیرجهاد کشاورزی قاینات با بیان این‌که در 600 هکتار از اراضی زیرکشت چغندر در این شهرستان عملیات کشاورزی حفاظتی انجام شده است، ادامه داد: در 850 هکتار زمین هم عملیات مکانیزه انجام شده و مابقی زمین‌ها نیز به صورت سنتی زیرکشت این محصول قرار گرفته است.

رئوفی توزیع 400 تن کود شیمیایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی را از جمله اقدامات این مدیریت برای حمایت از چغندرکاران عنوان کرد و اذعان داشت: محصول چغندر این شهرستان به کارخانه قند قهستان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/22482/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول