اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

تحویل 960 هزار تن چغندر قند به کارخانه‌های قند آذربایجان غربی

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از آغاز برداشت محصول چغندر قند تاکنون 960 هزار تن چغندر قند از سوی چغندرکاران به کارخانه‌های قند استان تحویل داده شده است.

تحویل 960 هزار تن چغندر قند به کارخانه‌های قند آذربایجان غربی

قادر مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: استان آذربایجان غربی از نظر سطح زیر کشت، تولید در واحد سطح و میزان درصد عیار قند در کشور دارای رتبه نخست بوده و در سه سال اخیر چغندر کار نمونه کشوری نیز از این استان انتخاب شده است.

وی با اشاره به وجود پنج کارخانه قند در استان برای جذب چغندر قند تولیدی کشاورزان، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال زراعی جاری از سطح 26 هزار هکتار از اراضی زراعی استان، میزان یک میلیون و 250 هزار تن چغندر قند برداشت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: ظرفیت اسمی کارخانه‌های قند استان در حدود یک میلیون و 250 هزار تن است که به دلیل تعلل در تحویل به موقع چقندرقند تولیدی کشاورزان،این امر منجر به فعالیت زیر ظرفیت اسمی کارخانه‌های استان در سال زراعی جاری شده است.

مختاری عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان، بالا رفتن هزینه حمل و نقل به دلیل تشکیل صف‌های طولانی در سال‌های گذشته، پایین بودن توان مالی چغندرکاران و تعلل در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به کشاورزان از سوی بانک‌ها را از جمله مهم‌ترین علل عدم تحویلی چقندرقند تولیدی به کارخانه‌های قند استان برشمرد.

انتهای پیام/61001/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول